۰ نفر

وزارت کشاورزی آمریکا مطرح کرد؛

کاهش ۲۷۸.۴ میلیون تنی ذخایر گندم دنیا

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۰۱
کد خبر: 626392
کاهش ۲۷۸.۴ میلیون تنی ذخایر گندم دنیا

وزارت کشاورزی آمریکا تخمین می‌زند صادرات ذرت اوکراین ۴.۵ میلیون تن دیگر کاهش‌یافته و به ۲۳ میلیون تن برسد و صادرات گندم این کشور هم ۱ میلیون تن پایین بیاید.

به‌گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، طبق گزارش وزارت کشاورزی آمریکا که از نزدیک عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی در سراسر دنیا را زیر نظر دارد، صادرات ذرت اوکراین ۴.۵ میلیون تن دیگر کاهش‌یافته و به ۲۳ میلیون تن می‌رسد و صادرات گندم این کشور ۱ میلیون تن پایین می‌آید. این سازمان اعلام کرد ذخایر گندم دنیا احتمالا تا ۲۷۸.۴ میلیون تن کاهش یافته‌است.

به گزارش بلومبرگ، جنگ روسیه در اوکراین جریان تجارت از طریق دریای سیاه را مختل کرده و خطر کمبود مواد غذایی را بالا برده‌است چون عرضه گندم، ذرت و روغن‌های پخت‌وپز با مشکل مواجه شده‌است. قیمت مواد غذایی به‌سرعت درحال افزایش است که گرسنگی در دنیا را تشدید می‌کند و سایر مناطق حاصلخیز دنیا را هم برای تولید بیشتر تحت فشار قرار می‌دهد.

قیمت غلات و دانه‌های روغنی به بالاترین رقم رسیده و باعث افزایش ملزومات کشاورزی مانند کود و سوخت شده‌است. دراین‌بین، شرایط جوی و تورم در تولیدکنندگان اصلی مانند آمریکا و برزیل، دورنمای عرضه محصولات کشاورزی در سال جاری میلادی را تیره و تار می‌کند.

درحالی‌که وزارت کشاورزی آمریکا تولید محصول ذرت برزیل را بیشتر از حد انتظار پیش‌بینی می‌کند، اما واقعیت طی چند هفته آینده مشخص خواهد شد. ماه جاری یک دوره حساس برای تولیدکنندگان غلات است و اگر باران کافی نبارد تولیدی درکار نخواهد بود.

جنگ باعث شده اوکراین نتواند ذخایر عظیم غلات خود را جابه‌جا کند. تمام بنادر بسته شده‌اند، بنابراین اوکراین تلاش می‌کند صادرات خود را از طریق ریلی انجام دهد. اما نقل‌وانتقال ریلی بسیار محدودتر از تجارت دریایی است.