۰ نفر

آغاز توزیع خوراک دام رایگان در خوزستان

۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۷
کد خبر: 548404
آغاز توزیع خوراک دام رایگان در خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: عملیات توزیع یک هزار و ۵۰۰ تن کنستانتره دامی در شهرهای پایین دست کرخه آغاز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با اشاره به آغاز فاز اول توزیع علوفه رایگان در شهرهای پایین دست کرخه که دچار تنش آبی شده‌اند، اظهار کرد: ۵۰ میلیارد تومان جهت تامین علوفه دامی توسط هیات دولت به تصویب رسیده است.

وی افزود: عملیات توزیع یک هزار و ۵۰۰ تن کنستانتره در شهرستان‌های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه که بیشترین تنش آبی را متحمل شده‌اند و دارای دام‌های سنگین بیشتری از جمله گاومیش هستند آغاز شده است.

رییس جهاد کشاورزی استان خوزستان گفت: پس از فاز اول بلافاصله توزیع خوراک دام در شهرهای دیگر تا پایان تنش آبی ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دام های سبک و سنگین شامل این طرح می‌شوند ادامه داد: کنستانتره، جو، ذرت و سبوس برای تغذیه دام‌ها در نظر گرفته شده ضمن اینکه با شرکت توسعه نیشکر برای استفاده رایگان دامداران از ۱۰ هزار تن سرشاخه نیشکر هماهنگی لازم صورت گرفته است.

خدارحم امیری زاده تصریح کرد: ‌در حال حاضر ۵۰ هزار تن علوفه دامی در این مرحله در نظر گرفته شده همچنین با هماهنگی شرکت توسعه نیشکر پیتوباگاس نیز بزودی توزیع خواهد شد.

وی بیان کرد: در بین محصولات توزیع شده جو و ذرت با نرخ تعاونی و پیتو باگاس و سرشاخه نیشکر رایگان هستند.

امیری زاده با بیان اینکه در شهرستان‌های هویزه، دشت آزادگان و حمیدیه ۳۰ هزار راس دام سنگین از جمله گاومیش و ۳۴۰ هزار راس دام سبک وجود دارد، اذعان کرد: خوراک دام در شهرستان‌ها با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری و اکیپ دامپزشکی توزیع می‌شود.