۰ نفر

رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران؛

قیمت هر کیلو تخم مرغ، ۱۴ هزار تومان شد

۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۲۱:۵۰
کد خبر: 509822
قیمت هر کیلو تخم مرغ، ۱۴ هزار تومان شد

رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن گفت: با توجه به تولید روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ تن تخم مرغ در کشور مشکلی در عرضه نداریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بررسی‌ها از مغازه ها و فروشگاه‌های سطح شهر نشان می‌دهد که بازار تخم مرغ در آرامش نسبی به سر می‌برد به طوریکه هر شانه تخم مرغ بر مبنای نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار عرضه می‌شود.

بر این اساس هر شانه تخم مرغ شیرینگ‌پک شده ۳۰ تایی با نرخ ۳۶ هزار تومان معادل دانه ای ۱۲۰۰ تومان عرضه می شود که این موضوع بدان معناست که عرضه تخم مرغ‌های تنظیم بازار توانسته قیمت را به خوبی کنترل کند چرا که در هفته‌های اخیر قیمت تخم مرغ چند برابر نرخ  مصوب در بازار بود.

رضا کاظمی رییس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با اشاره به اینکه مشکلی در تولید تخم مرغ نداریم، اظهار کرد: روزانه ۲ هزار و ۸۰۰ تخم مرغ در کشور تولید می‌شود که با این وجود کمبودی در عرضه وجود ندارد و تنها مشکلات سیستم توزیع منجر به التهابات قیمت در بازار می‌شود.

وی نرخ کنونی هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری را ۱۴ هزار تومان معادل شانه‌ای ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت: بر این اساس هر شانه تخم مرغ فله با نرخ ۳۲ هزار تومان باید در اختیار مصرف کنند.

کاظمی در پایان تصریح کرد: با وجود آنکه اختلاف قیمت تخم مرغ فله با بسته بندی باید حدود ۲ هزار تومان باشد، در برخی مواقع به علت مشکلات سیستم توزیع سود آن‌ها به ۱۰ هزار تومان هم‌می رسد که این امر اجحاف در حق مصرف کننده و به نفع واسطه است.