۰ نفر

رئیس سازمان چای؛

۹۹ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۵۱
کد خبر: 496814
۹۹ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد

جهان ساز از پرداخت ۹۹ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: باقی مانده مطالبات تا پایان ماه به حساب چایکاران واریز می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای از پرداخت ۹۹ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: بنابر آخرین آمار از مجموع ۵۱۳ میلیارد تومان بهای برگ سبز خریداری شده تنها ۴ تا ۵ میلیارد تومان باقی مانده که تا پایان ماه با چایکاران تسویه می‌شود.

او درباره آخرین جزئیات تسهیلات پرداختی به چایکاران افزود: تاکنون ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات جاری و ۹.۵ میلیارد تومان تسهیلات سرمایه‌ای به ۸ هزار و ۴۰۰ چایکار پرداخت شده است و پیش‌بینی کرده‌ایم که محدودیتی در پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون، به زراعی باغات و سایر امورات مورد نیاز نداشته باشیم.

جهان ساز با اشاره به اینکه قیمت فروش چای تغییری نداشته است، بیان کرد: در حال حاضر حداقل قیمت هر کیلو چای بسته بندی ۵۰۰ گرمی ۳۷ تا ۳۸ هزار تومان و حداکثر ۶۰ تا ۶۸ هزار تومان است، هر چند چای خارجی قیمت بالاتری دارد.

رئیس سازمان چای از واردات ۳۹ هزار تن چای در ۸ ماهه امسال خبر داد و گفت: مابقی کسری نیاز کشور به مرور وارد می‌شود.

به گفته او، امسال با پرداخت تسهیلات به زراعی و سرمایه‌ای ۵۰۰ هکتار از باغات رها شده به چرخه تولید باز خواهد گشت که با این وجود پیش‌بینی می‌شود که سطح باغات به یک هزار و ۷۰۰ هکتار برسد.

رئیس سازمان چای در پایان با بیان اینکه عملیات به زراعی از اول بهمن آغاز می‌شود، تصریح کرد: تسهیلات پرداختی در اصلاح باغات رها شده، احیای باغات در ارتقای کیفیت برگ سبز و استقبال چایکاران تاثیر بسزایی دارد.