۰ نفر

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس خبر داد؛

تراکنش مالی ۱۳۵هزار میلیارد تومانی واردات نهاده‌های دامی

۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۳
کد خبر: 481857
تراکنش مالی ۱۳۵هزار میلیارد تومانی واردات نهاده‌های دامی

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس گفت: تراکنش مالی ۱۳۵ هزار میلیارد تومانی نهاده‌های دامی در کشور با چالش و مشکلات زیادی در طول سال مواجه کرده و تولیدکنندگان را با کمبود مواد اولیه که 90 درصد آن وارداتی است روبه‌رو کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 25 آبان) در جلسه علنی مجلس گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در مورد مشکلات تامین ارز و توزیع نهاده‌های دامی در اجرای ماده 101 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را قرائت کرد.

وی در همین راستا افزود: تامین نهاده های دامی مورد نیاز مانند جو، ذرت و کنجاله سویا برای پرورش دام و آبزیان و طیور از اهمیت بالایی برخوردار است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس تصریح کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و مدیریت ارزی در واردات نهاده‌های دامی مشکلاتی را در این حوزه داشته‌ایم.

خضریان گفت: تراکنش مالی ۱۳۵ هزار میلیارد تومانی نهاده‌های دامی در کشور با چالش و مشکلات زیادی در طول سال روبرو بوده است و تولیدکنندگان با کمبود مواد اولیه روبه‌رو شده‌اند.

وی افزود: تهدید امنیت غذایی و افزایش قیمت‌ها و نارضایتی عمومی در سطح جامعه بخشی از مشکلات ناشی از تامین نهاده‌های دامی است چرا که حدود ۹۰ درصد نهاده‌های دامی از طریق واردات تامین می‌شود.

نماینده تهران در مجلس اظهار داشت: ما در طول هر سال نیازمند حدود ۹ میلیون تن ذرت، ۴ میلیون و ۲۰۰ میلیون تن سویا، ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن جو هستیم که عدم تأمین نهاده‌ها موجب کاهش تولید طیور و آبزیان شده است.

وی افزود: حدود ۷۰ درصد قیمت تمام شده طیور و آبزیان مربوط به نهاده های دامی است.