۰ نفر

نامه جهاد کشاورزی برای کمک کرایه حمل چغندر قند

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۹:۴۰
کد خبر: 354541
نامه جهاد کشاورزی برای کمک کرایه حمل چغندر قند

وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار اصلاح و افزایش کمک کرایه حمل چغندرقند به منظور تسریع ارسال این محصول به کارخانجات قند و کاهش دغدغه های کشاورزان شد.

به  گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وزارت جهاد کشاورزی طی نامه ای به سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار اصلاح و افزایش کمک کرایه حمل چغندرقند به منظور تسریع ارسال این محصول به کارخانجات قند و کاهش دغدغه های کشاورزان شد.

علیرضا یزدانی مجری طرح چغندرقند در این ارتباط اظهار کرد: در پی مشکلات مربوط به حمل چغندر پاییزه در استان خوزستان به کارخانجات قند کشور و افزایش کرایه حمل و همزمانی با برداشت برخی محصولات مانند گندم و کلزا، وزیر جهاد کشاورزی طی نامه ای به سازمان برنامه و بودجه کشور، پیشنهاد اصلاح و افزایش کمک کرایه حمل و نقل چغندرقند به کارخانجات قند را ارائه داده است.

وی بر حمل هر چه سریع تر چغندر پاییزه به کارخانجات قند با توجه به گرم شدن هوا تاکید کرد و اظهار داشت: چغندر پاییزه استان خوزستان به هشت کارخانه قند در کشور از جمله قزوین، اصفهان و چهارمحال و همدان حمل می شود.

وی با بیان این که طی چند سال اخیر در قیمت تضمینی چغندر قند، کمک کرایه نیز لحاظ شده است، تصریح کرد: هر سال در قیمت خرید تضمینی چغندرقند که توسط شورای اقتصاد به تصویب می رسد، مبلغی به عنوان کمک کرایه لحاظ می شود و این کمک کرایه مبلغ 615 ریال به ازای هر کیلو گرم چغندر تحویلی به کارخانجات قند در سال زراعی 98-97 بوده که امیدواریم با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی و تصویب شورای اقتصاد این رقم افزایش یابد.

یزدانی ادامه داد: برای تسهیل حمل این محصول از استان خوزستان به کارخانجات قند در جلسه ای در این استان تصویب شد که از ظرفیت شرکت های ملی حمل و نقل استفاده شود.

وی گفت: حمل چغندر پاییزه استان خوزستان با برداشت و حمل محصولاتی مانند گندم، کلزا و سبزی و صیفی جات و محموله های نهاده های دام همزمان شده و امیدواریم با استفاده از ظرفیت شرکت های ملی حمل و نقل، مشکل چغندرکاران برطرف شود.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی سطح زیر کشت چغندر پاییزه در کشور را حدود 15 هزار هکتار عنوان و پیش بینی کرد: امسال نزدیک به یک میلیون تن چغندر پاییزه در کشور تولید شود.