۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

کاهش سهمیه آرد، مشکل تازه کارخانه‌های نان صنعتی و نانوایی‌های آزادپز

۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۶:۵۸
کد خبر: 331779
کاهش سهمیه آرد، مشکل تازه کارخانه‌های نان صنعتی و نانوایی‌های آزادپز

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی کشور گفت: پس از راه اندازی سامانه توزیع آرد در وزارت جهاد کشاورزی سهمیه آرد کارخانه‌های نان صنعتی و نانوایی‌های آزاد پز کاهش یافته و تبدیل به مشکل جدید برای این بخش شده است.

اقتصاد آنلاین - سپیده قاسمی؛ محسن لزومیان در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان اینکه هم اکنون تولید بیشتر کارخانه های نان صنعتی و نانوایی های آزاد پز به نصف کاهش یافته است، اظهار کرد: کاهش سهمیه نان صنعتی در حالی است برندهای شناخته شده ای در این حوزه در حال فعالیت هستند و سهم مهمی را در تامین نیاز بازار این نوع نان ها دارند.

وی ادامه داد: هم اکنون کارخانه های نان صنعتی در خطر تعدیل نیرو هستند و به مرور نگرانی از ورشکستی آن ها وجود دارد.

لزومیان با انتقاد از اقدام به راستی آزمایی در نیاز و تولید نان صنعتی، گفت: راستی آزمایی موجب خلاء در تولید شده است، برای اطمینان از میزان آرد مورد نیاز نان صنعتی کافیست آمار تولید هر یک از کارخانه ها یا واحدهای تولید نان صنعتی از ابتدای سال رصد شود.

وی همچنین از بسته شدن سامانه توزیع گندم به کارخانه های آرد خبر داد و گفت: کارخانه های آرد نیز با مشکل تامین گندم برای تولید آرد رو به رو شده اند که می تواند مشکل جدیدی را ایجاد کند.

لزومیان در پاسخ به این پرسش که سهم آردی که از بخش نان صنعتی کاهش یافته به چه بخشی تخصیص داده شده است ، گفت: شنیده ها حاکی از آن است که سهم آردی که از ما کم شده به کارخانه های نشاسته سازی و سایر صنایع تخصیص داده شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان نان‌های صنعتی یادآرو شد: با توجه به اهمیت و اولویت تامین نان کاهش سهم آرد این بخش قابل توجیه نیست و تاثیر این اقدام با افزایش قیمت ها همراه خواهد شد.

لزومیان پیشنهاد داد: اگر توان تامین آرد به میزان نیاز نان صنعتی وجود ندارد اجازه واردات گندم کیفی به این بخش داده شود.