۰ نفر

در گفت و گو با اقتصاد آنلاین عنوان شد:

دور باطلی که وزارت جهادکشاورزی به راه انداخته است!

۲۶ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۳۷
کد خبر: 329657
دور باطلی که وزارت جهادکشاورزی به راه انداخته است!

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی کشور گفت: با افزایش مشکلاتی که واردکنندگان نهاده‌های دامی برای تولیدکنندگان ایجاد کرده اند وزارت جهاد کشاورزی وعده واگذاری واردات این نهاده‌ها را به تشکل‌های تولید داد اما، پس از بارها مراجعه و رفت و آمده‌های بی ثمر در نهایت مشخص شد این وزارتخانه تشکل‌های تولید را وارد دور باطل کرده است.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ حسن آقا زاده در گفت و گو با اقتصادآنلاین  با بیان اینکه واردکنندگان با ارز دولتی بازار نهاده‌های دامی را قبضه خود کرده اند، اظهار کرد: دولت به واردکنندگان ارز دولتی پرداخت می‌کند تا نهاده‌های دامی با قیمت مناسب به دست تولید کنندگان برسد، اما عملا آنچه به دست ما می‌رسد با نرخ ارز آزاد است.

وی ادامه داد: این امر تولید در بخش دام، طیور و آبزیان را با مشکلات جدی روبه رو کرده است به همین دلیل ما بارها به وزارت جهاد کشاورزی برای صدور مجوز واردات نهاده‌های دامی برای تشکل‌های تولید درخواست داده ایم.

آقا زاده با تاکید بر اینکه خروج بازار نهاده‌های دامی از انحصار واردکنندگان از اهداف این درخواست است، افزود: پس از پیگیری‌های مصرانه در نیمه آبان ماه سالجاری وزارت جهاد کشاورزی تصمیم به واگذاری واردات نهاده‌های دامی به تشکل‌ها کرد.

وی اضافه کرد: یکماه بعد در تاریخ 27 .9. 97 سازمان شیلات ایران نامه صدور مجوز واردات را برای تشکل‌های آبزی پروری داد.

به گفته آقازاده ، این آغاز دور باطلی بود که وزارت جهادکشاورزی به راه انداخته بود چرا بعد از یک ماه دوندگی و مراجعه به ادارات متخلف وزارت جهاد کشاورزی به بهانه ای عجیب این اجازه نامه را صادر نکرد.

وی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی درست در مرحله آخر صدور مجوز به ما اعلام کرد که روند طی شده اشتباه بوده و تشکل‌ها باید شرکتی را به عنوان واسطه واردات نهاده معرفی کنند.

آقا زاده این رفتار وزارت جهادکشاورزی را سنگ اندازی پیش پای تشکل‌ها دانست تا آن‌ها را از گرفتن مجوز واردات نهاده ای دامی پشیمان کند.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی کشور به اقدامات مشابه وزارت جهادکشاورزی برای عرضه مستقیم محصولات به بازار مصرف اشاره کرد و گفت: تشکل‌ها بارها به دنبال فراهم نمودن شرایطی بودند تا محصولات خود را به صورت مستقیم به بازار مصرف عرضه کنند، اما وزارت جهاد کشاورزی با بهانه‌های مختلف با آن‌ها همراهی نکرده است.

آقا زاده تاکید کر که در هر کیلوگرم 6 تا 8 هزار تومان گران فروشی در ماهیان گرمابی اتفاق می‌افتد که می‌توان با عرضه مستقیم آن را کاهش داد.