۰ نفر

یک مقام صنفی:

تامین نهاده و واکسن دغدغه اصلی تولیدکنندگان صنعت طیور است

۱۰ دی ۱۳۹۷، ۱۸:۲۶
کد خبر: 325884
تامین نهاده و واکسن دغدغه اصلی تولیدکنندگان صنعت طیور است

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه، تامین به موقع نهاده ها و واکسن مورد نیاز طیور را مهمترین دغدغه های فعالان این بخش برشمرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مصطفی سیدمصطفوی روز دوشنبه در همایش ملی راهکارهای تحول کسب و کار در صنعت طیور که در محل هتل المپیک برگزار شد، افزود: وزارت جهادکشاورزی باید تلاش خود برای رفع این نگرانی ها بکار گیرد تا فعالان بتوانند راحت تر به فعالیت تولیدی خود ادامه دهند.
وی با بیان اینکه اکنون نهاده ها خریداری شده در بنادر موجود است، اظهار داشت: نگرانی عمده انتقال وجوه برای ترخیص آنهاست و باید برای آن چاره ای اندیشید زیرا اگر این نگرانی ها برطرف شود واحدهای پروانه دار جوجه یک روزه می توانند 135 میلیون قطعه در ماه تولید کنند.
این فعال صنعت طیور افزود: سالیانه 2.2 میلیون تن گوشت مرغ و 1.25 میلیارد قطعه جوجه یک روزه در کشور تولید می شود در حالی که تنها از 40درصد ظرفیت موجود در این بخش استفاده می شود.
سید مصطفوی با بیان اینکه در سال 1400 باید 2،5 میلیون تن گوشت مرغ تولید شود، گفت: اکنون نیز قادر به تولید این میزان گوشت مرغ هستیم.
دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یک روزه سهم تولید ناخالص ملی صنعت طیور را 400 میلیارد دلار بر آورد کرد و گفت: نبود برنامه تولید ثابت یکی از عوامل نوسان های قیمتی است که باید تولید براساس سفارش انجام شود زیرا این روش شفافیت به همراه دارد.
همایش ملی تحول در صنعت طیور کشور با هدف بررسی راهکارهای کاربردی جدید در صنعت طیور برگزار شد؛ در این همایش مسایل مربوط به پرورش جوجه های یک روزه، دستگاه های نوین جوجه کشی، قیمت و صادرات این محصولات به کشورهای همسایه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین در این همایش، حمل و نقل نامناسب و غیرتخصصی طیور که باعث تلف شدن سالانه 12 میلیون قطعه جوجه یک روزه (معادل 2 درصد ضایعات در بخش تولید مرغ گوشتی) و خسارت 760 میلیارد تومانی می شود، مورد بررسی کارشناسان قرار می گیرد.