۰ نفر

وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

ممنوعیت صادرات دام ادامه دارد/ قاچاق دام را مراجع مسئول پیگیری کنند

۲۷ آبان ۱۳۹۷، ۱۲:۵۷
کد خبر: 315729
ممنوعیت صادرات دام ادامه دارد/ قاچاق دام را مراجع مسئول پیگیری کنند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: با توجه به نیاز داخلی و تولید و واردات گوشت قرمز با ارز 4200 تومانی ممنوعیت صادرات دام پابرجا می‌ماند.

 اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ محمود حجتی در گفت و گو با اقتصادآنلاین با تاکید بر اینکه اجازه صادرات دام از کشور را نمی‌دهیم، اظهار کرد: قیمت گوشت قرمز در بازار به ما این پیام را می‌دهد که باید ممنوعیت صادرات دام از کشور ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: ضمن اینکه صدور اجازه صادرات دام با قیمت ارز آزاد در حالی که نهاده‌های دامی با ارز دولتی تامین می‌شود، جایز نیست.

حجتی با بیان اینکه واردات گوشت قرمز نیز با ارز دولتی انجام می‌شود، افزود: با این شرایط صادرات دام اجحاف به مردم است.

وی در پاسخ به این پرسش که ممنوعیت صادرات دام بر کاهش قیمت‌ها بی تاثیر بوده و از نظر کارشناسان  اصرار بر ادامه آن اشتباه است، گفت: عدم کاهش نرخ گوشت قرمز در بازار به مشکلات شبکه توزیع باز می‌گردد و چاره اندیشی برای آن بر عهده مسوولان مربوطه است.

حجتی با اشاره به اینکه ما متولی تولید هستیم و نظارت بر عملکرد و تخلف در سیستم توزیع بر عهده ما نیست، تاکید کرد: مسئولیت افزایش قاچاق متوجه دستگاه‌های ذی ربط و انتظامی است.

حجتی درباره راهکار این وزارتخانه برای جلوگیری از رسوب دام در دامداری‌ها با ادامه رکود بازار گوشت داخلی، اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی اجازه زیان دامدارن را نمی دهد و در صورت لزوم تدابیری لازم اندیشیده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس شورای تامین دام کشور هفته گذشته در گفت و گو با اقتصادآنلاین بخشی از رکود حاکم بر بازار گوشت داخلی را مربوط به واردات بی رویه و بی برنامه دانست.

وی با اشاره به تشدید قاچاق دام داخلی از کشور در پی رکود بازار گوشت دام داخلی، راهکار توقف آن را اجرای سیاست صادرات دام سبک در ازای واردات و اجازه خروج دام‌های‌های سنگین با وزن بیش از450 کیلوگرم عنوان کرد.