۰ نفر

در پی شایعه فعالیت کشتی‌های صیادی چینی در آب‌های خلیج فارس عنوان شد؛

بیانیه اتحادیه‌های صیادی کشور در تکذیب حضور کشتی‌های چینی در آب‌های جنوب

۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۸:۵۵
کد خبر: 296049
بیانیه اتحادیه‌های صیادی کشور در تکذیب حضور کشتی‌های چینی در آب‌های جنوب

در پی شایعه فعالیت کشتی‌های صیادی چینی در آب‌های خلیج فارس، اتحادیه‌های صیادی کشور در تکذیب حضور کشتی‌های صیادی چینی در آب‌های جنوب بیانیه‌ای صادر کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در پی انعکاس اخباری در رسانه‌های خارجی و داخلی مبنی بر فعالیت کشتی‌های صیادی چینی در آب‌های خلیج فارس که سبب از بین بردن ذخایر ماهیان این منطقه می‌شود نمایندگان جامعه صیادی بعداز ظهر امروز در نشستی خبری که با حضور معاون صیدصیادی سازمان شیلات با خبرنگاران برگزار شد به شدت این موضوع را تکذیب کرده و بیانیه‌ای در این راستا صادر کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

قریب به 6 ماه است  برخی شبکه‌های مجازی و رسانه‌ای توسط افراد و از طریق گروه‌های مختلف اقدام به پخش شایعاتی در مورد شناورهای چینی، هندی، خارجی و تیراندازی نموده‌اند که هر از گاهی این اقدام خود را تکرار می‌نمایند.

بارها همین افراد از ما قصد تائید موضوع را داشتند که با پاسخ قاطع ما روبرو شدند تا حدی که در پاسخ به یکی از آنها گفته‌ایم، ما که هر روز در دریا هستیم آنها را نمی‌بینیم.

هر آنچه که هست شناورهای کشتی صیدفانوس می‌باشد که یا خریداری شده‌اند و یا به صورت کرایه توسط صیادان ایرانی وارد کشور شده‌اند و با پرچم جمهوری اسلامی ایران صرفا در آب‌های دریای عمان صیادی می‌کنند.

در جای دیگر شایعه بیکاری 50 درصد وعدم ارتزاق جامعه صیادی را به صدا درمی‌آورند، به گمان‌ما و به گفته بهره‌برداران صیادی قصد دارند در تنها بخش جامعه که مشکل ارتزاق ندارد و همکاری شیلات باعث شده تمام فرزندان‌مان از دریا ارتزاق کنند، مشکل ایجاد نمایند.

بنابر آمار رسمی وزارت تعاون جامعه صیادی با 90 درصد مشارکت، بزرگترین شبکه در بخض تعاون کشور است. آیا این تفرقه‌افکنان به راستی قصد دارند ما به به سمت بیکاری 50 درصدی نق قول خودشن بببند وضعیت اشتغال در اغلب بنادر صیادی کشوری به گونه‌ای است برخی از آنها حتی در جمع خبرنگاران در طی هفته‌های گذشته اعلام کرده‌اند که صید با قلاب به خصوص در صید ماهیان صادراتی حرام گوشت به حدی ترویج یافته که امکان یافتن ملوان ایرانی برای کار در لنج‌های صیادی دشوار شده است.

ما اتحادیه ها و تعاونی‌ةای صیادی کشور راسا و با کمک شیلات اقدام به آموزش تکنولوژی‌های نوین صیادی از جمله رشته قلاب، فانون‌ماهیان و صید تون‌ماهیان با قلاب با استفاده از خدمه یا ناخداهای خارجی برای آموزش کرده‌ایم. تذکر ما به آنهایی است که بدون مطالعه و یا گاهی از اغراض اقتصادی و یا سیاسی برای اهداف منطقه‌ای و استانی بدون درنظر گرفتن نقطه نظرات ما نمایندگان رسمی صیادان صرفا با رجوع به برخی صیادات بی‌هویت و یا صیادان باهویت که اطلاعات کافی از شناورهای فانو ماهی ندارند تلاش و زحمات  مردان جهادی این عرصه دولت را که شبانه‌روز وقت خود برای ما صیادان نثار نموده‌اند زیر سؤال برده‌اند تا به اهداف خود که قبلا ذکر کرده‌ایم،برسند/.

از این رو ما اتحادیه‌های ساحخلیحخ خلیج فار و دریای عمان، اتحادیه صیادی سراسری کشور به نمایندگی از تمامی تعاونی‌های صیادی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر، خوزستان و استان‌های شمالی این اقدام را تقبیح نموده و اعلام انزجار می‌نماید.

طی ماه‌های اخیر ارتباط جامعه صیادی با شیلات ایران بیش از پیش مستحکم‌تر شده و هر آنکه بخواهد تفرقه‌ای بین این خانواده ایجاد کند از نگاه ما مطرود است.

بدیهی است انضباط بخشی اخیر مجموعه شیلات کشور ما را به آینده صیادی امیدوار کرده و اقدامات اخیر مشوش کننده، مورد حمایت جامعه صیادی نیستند.

از همه کسانی که در عرصه رسانه فعالیت دارند تقاضا داریم سؤالات خود را از ما بپرسند نه از کسانی که اغراض سیاسی و اقتصادی خود را با تصویب صنعت صیادی یدک می‌کشند.

امضا مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی ایران

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی استان هرمزگان

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی سیستان و بلوچستان

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی خوزستان

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های صیادی بوشهر