۰ نفر

واعظی: وحدت و انسجام داخلی چالش تحریم را خنثی می‌کند

۱۸ بهمن ۱۳۹۸، ۱۷:۰۶
کد خبر: 415459
واعظی: وحدت و انسجام داخلی چالش تحریم را خنثی می‌کند

رییس دفتر رییس جمهوری و سرپرست نهاد ریاست جمهوری گفت که امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و انسجام داخلی داریم و این مهم چالش‌های کشور حتی تحریم را خنثی می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمود واعظی در جمع نمازگزاران جمعه گرگان در مصلی این شهر اظهار کرد: شرایط کشور حساس است و امروز دولت بیش از هر زمان دیگری با تمام وجود در خدمت مردم و تحت امر و فرامین مقام معظم رهبری به منظور حل مشکلات است.
وی گفت: نزدیکی و همراهی زیادی بین رییس جمهور و رهبر معظم انقلاب وجود دارد، رهنمودها و نصایح معظم له در هیات دولت برای پیشبرد کارها در نظر گرفته می‌شود و با همراهی مردم و رهنمودهای رهبری توطئه‌های دشمن را خنثی می‌کنیم.
واعظی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن ۲۲ بهمن و انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و اظهار کرد: حضور گسترده مردم در این دو رخداد سیاسی - اجتماعی هم از منظر سیاست داخلی و هم خارجی بااهمیت و موجب قدرت افزایی است.

رییس دفتر رییس جمهوری با یادآوری بخشی از خدمات دولت طی ۶ سال گذشته از جمله در گلستان گفت: نگاه رییس جمهوری به این استان توسعه‌ای است بر همین اساس در سفر نخست ایشان به گرگان (سال ۹۳) علاوه بر بودجه‌های ملی و استانی تصمیم گرفته شد چهار هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال برای تعدادی از پروژه های خاص اختصاص داده شود و تا پیش از سفر دوم در دی ماه پارسال نیز هشت هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال معادل ۲ برابر مصوبه سفر تخصیص داده شد.
واعظی افزود: در سفر دوم (پارسال) ۱۵ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار برای گلستان مصوب شد که تاکنون پنج هزار میلیارد ریال تخصیص شده و امیدواریم تا پایان سال آینده بقیه اعتبارات پرداخت شود.
وی یادآور شد: امروز /جمعه/ فقط در شهرستان گنبدکاووس (شرق گلستان) بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال پروژه افتتاح یا عملیات اجرایی آن آغاز شد که بیش از ۹۶۰ اشتغال مستقیم و هزار شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

وی به راه آهن اینچه برون و ارتباط ایران با ترکمنستان و مشکلات این بخش اشاره و اظهار داشت: تغییر خط بوژی در ۲۰۰ متر از ریل ترکمنستان باقی مانده و امیدواریم هرچه زودتر انجام شود.

عرض راه آهن کشورهای شمالی ایران با کشورمان و دیگر نقاط جهان متفاوت است و تغییر خط بوژی به همین منظور اجرا می شود. 

وی با بیان اینکه لایروبی خلیج گرگان تعیین تکلیف می شود، گفت: ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی دولت برای حل مشکلات ناشی از سیل به گلستان اختصاص داده شد و بازسازی تمام هفت هزار و ۷۰۷  واحد تخریبی که سرعت خوبی هم دارد تا بهار آینده آماده بهره برداری می شود.
واعظی افزود: دولت با توجه ویژه به حوزه سلامت ۲۰ درصد ظرفیت تخت های بیمارستانی گلستان را افزایش داده و در حوزه کشاورزی و مهار آب هم که امسال تخصیص‌های خوبی داشتیم، سدنرماب با حجم ۱۲۰ میلیون متر مکعب تا اوایل سال آینده آبگیری می شود.