۰ نفر

در سفر معاون اول رییس‌جمهور به استان خراسان رضوی مطرح شد؛

استان خراسان رضوی پایتخت معنوی ایران است/ ضرورت توجه ویژه به کارکردهای ملی و فراملی خراسان رضوی

۶ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۰۶
کد خبر: 240634
استان خراسان رضوی پایتخت معنوی ایران است/ ضرورت توجه ویژه به کارکردهای ملی و فراملی خراسان رضوی

اسحاق جهانگیری با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی استانی مهم و پایتخت معنوی کشور است گفت: این استان از نظر اقتصادی جزو مهمترین استان های کشور است که کارکردهای ملی و فراملی دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، معاون اول رییس جمهور به منظور افتتاح و بازدید از چند طرح و پروژه عمرانی و صنعتی، دقایقی پیش وارد استان خراسان شد.

اسحاق جهانگیری بعد از ظهر امروز( چهارشنبه) در بدور ورود به فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد، از سوی استاندار و شماری از مدیران استانی مورد استقبال قرار گرفت.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هدف از این سفر زیارت بارگاه منور حضرت امام رضا (ع) و عرض ادب و احترام به مردم عزیز و بزرگوار استان خراسان رضوی است اظهار داشت: این استان از نظر اقتصادی استانی صنعتی است که مهمترین سرمایه گذاری ها در بخش صنایع معدنی در آن در دست اجرا است و بخش خصوصی توانمندی دارد که عملکرد موفقیت آمیزی در حوزه صنعت و کشاورزی داشته است.

وی گفت: خراسان رضوی در حوزه تولید محصولات زراعی و باغی دستاوردهای ارزشمندی داشته و در برخی از محصولات رتبه های برتر را در کشور دارد.

دکتر جهانگیری با بیان اینکه همسایگی با دو کشور مهم جایگاه ویژه ای برای استان خراسان رضوی رقم زده است، گفت: از نظر گردشگری و مذهبی استان جایگاه مهمی دارد و با توجه به اینکه نبض بسیاری از تحولات در حوزه های مختلف در استان می تپد ضرورت دارد تا با مسئولین استان برای بررسی راهکارهای توسعه و رفع موانع پیشرفت جلسه و گفتگو داشته باشیم.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه در این سفر طرح های مهمی در جهت محرومیت زدایی افتتاح خواهد شد به طرح گازرسانی به روستاهای منطقه اشاره کرد و گفت: در این دولت تلاش بسیاری شده است تا روستاییان از نعمت گاز برخوردار باشند.

وی ادامه داد: مسئله زلزله و مقاوم سازی خانه ها جزو سیاست های دولت است و در مقطع کنونی بازسازی بافت های آسیب پذیر شهرها و روستاها با تاکید رییس جمهور در دستور کار قرار دارد.

دکتر جهانگیری با اشاره به صنایع بزرگی که در منطقه سنگان راه اندازی شده است گفت: 11 هزار میلیارد تومان طرح در این منطقه در دست اجرا است که می تواند تاثیر بسیاری در زندگی مردم منطقه داشته باشد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: اقتصاد کشور در مسیر و ریل صحیح قرار گرفته است البته ممکن است در مقطعی برخی فشارها به مردم وارد شود اما دولت اصرار دارد که نباید مردم از بابت اقتصادی تحت فشار قرار بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه دولت ابزارهای مهمی برای کنترل قیمت ها در اختیار دارد گفت: با اطمینان می گویم همانطور که در چهار سال گذشته با سیاست های اتخاذ شده توانستیم تورم را یک رقمی نگه داریم و ثبات ایجاد کنیم با تدبیر برنامه های اقتصادی خود را اجرا خواهیم کرد تا مردم در زمینه های اقتصادی و تامین مایحتاج عمومی خود تحت مضیقه قرار نگیرند.

معاون اول رییس جمهور قرار است تا ساعتی دیگر پروژه های جدید مسکن زلزله زدگان روستای صالح خانی و سپس پروژه های گاز رسانی به روستای نصر آباد در بخش رضویه شهرستان مشهد را مورد بهره برداری قرار دهد.

زیارت بارگاه نورانی علی بن موسی الرضا (ع) و شرکت در جلسه شورای اداری استان خراسان رضوی که با رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد، از دیگر برنامه های روز نخست سفر دکتر جهانگیری به استان خراسان رضوی خواهد بود.

معاون اول رییس جمهور همچنین روز پنج شنبه مجتمع فولاد توسعه ملی و مجتمع فولاد آپال پارسیان در منطقه سنگان خواف و کارخانه کاغذ در شهرستان بینالود را افتتاح خواهد کرد.