۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

فعالیت آهن فروشی‌ها فعلا شروع نشده است

۲۰ فروردین ۱۳۹۹، ۱۷:۵۹
کد خبر: 429843
فعالیت آهن فروشی‌ها فعلا شروع نشده است

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد گفت: طبق دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا و عواملی که مسئول بازگشایی بازار هستند تا 23 فروردین مجاز به فعالیت نخواهیم بود.

اقتصادآنلاین – سارا محسنی؛ حمیدرضا رستگار، رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: آهن فروشی، ارتباط مستقیم زیادی با خریدار یا مصرف کننده ندارد و میتوان گفت جزء مشاغل کم خطر محسوب می شود.

وی افزود: در سال گذشته به دلیل تغییرات قیمت ارز و تغییر قیمت ها، فروشندگان متضرر شدند و با رخ دادن تعطیلی ها، همکاران ما فعالیت به خصوصی نداشتند اما امیدواریم با رفع این بیماری از 23 یا 30 فروردین فعالیت خود را شروع کنیم.

رستگار اظهار داشت: ما موافق سود منطقی که قانون برای ما متصور شده است، هستیم. اگر بازار بخواهد دچار آشفتگی و احتمالات کاذب شود، هم به ضرر توزیع کننده و هم به ضرر مصرف کننده نهایی است و ما موافق این موضوع نیستیم.

وی اضافه کرد: بالاتر رفتن قیمت ها از حد مشخصی، منطقی نیست زیرا اگر بحث عرضه و تقاضا باتوجه به روال درست رخ دهد، بازار نباید با تنش و احتمالات کاذب مواجه شود، مگر اینکه جریاناتی خارج از سیستم توزیع، جو کاذب به بازار دهد.

رییس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد تصریح کرد: همکاران ما موافق گرانی نیستند و توزیع کننده در هرحال بار خود را دپو نمی کند تا بحث احتکار پیش بیاید. نظر همکاران ما این است که سود منطقی را به دست بیاورند تا خرید و فروش را انجام دهند و بازار جریان خود را حفظ کند.

رستگار اضافه کرد: متاسفانه اثرگذاری بازارهای دیگر و جریانات پولی بر بازار ما مخرب است و ما به شدت مخالف این امر هستیم و درحال گفت وگو با مقامات هستیم تا پول های مخرب وارد بازار فولاد نشوند.

وی بیان کرد: درخصوص صادرات فولاد به برنامه و چشم انداز، نیاز داریم. بایستی کار را به افرادی که چندین سال در بحث صادرات کار کرده و بازارهایی را در کشورهای دیگر ایجاد کرده اند، سپرد. متاسفانه در سال های گذشته، تعداد زیادی از همکاران ما به دلیل تصمیمات غیر کارشناسی برخی از متولیان بحث فولاد، فعالیت خود را کم کرده اند.

رستگار گفت: در بحث صادرات، افراط و تفریط وجود دارد و خام فروشی صورت می گیرد. معادن و منابع ما تجدید پذیر نیست و به جای خام فروشی بایستی به کیفیت کالا فکر کنیم. با انجام این امر هم از خام فروشی جلوگیری شده و هم به کیفیت کالا فکر خواهیم کرد. کیفیت خوب و قیمت مناسب، مشتری خود را جذب خواهد کرد و اگر برای ایم امر فکری شود، سال 99 برای صادرات ایده آل است.