۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

روند خوبی در صنعت ساخت و ساز پیش بینی نمی‌شود

۲۶ بهمن ۱۳۹۸، ۲۳:۱۲
کد خبر: 417187
روند خوبی در صنعت ساخت و ساز پیش بینی نمی‌شود

مدیرعامل شرکت دژ ابنیه البرز گفت: باتوجه به مشکلات اقتصادی، روند خوبی را در صنعت ساخت و ساز و مسکن پیش بینی نمی کنیم.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ کوروش جبلی، مدیرعامل شرکت دژ ابنیه البرز در گفتگو با اقتصادآنلاین گفت: درحال حاضر در این صنعت رکود شدیدی وجود دارد و این رکود هم در معامله و هم در ساخت و ساز وجود دارد.

وی تصریح کرد: تا زمانی که وضعیت اقتصادی مردم تغییر پیدا نکند، این رکود ادامه خواهد داشت و تا زمانی که پول در دست مردم وجود ندارد، سرمایه گذاری هم از سمت آن ها انجام نمی شود.

جبلی اظهار داشت: دولت حمایتی از سازندگان و فعالان در این صنعت ندارد و بانک ها هم طبق روال قبل تنها تسهیلاتی که درحال حاضر ارائه می دهند همان وام مسکن است.

مدیرعامل شرکت مهندسی دژ ابنیه البرز با اشاره به روند ساخت و ساز در سال های گذشته بیان کرد: روند ساخت و ساز در دو سال گذشته به شدت کاهش پیدا کرده است و نیاز کشور بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است اما این نیاز برطرف نمی شود.

وی در پاسخ به مهم ترین مشکل صنعت ساخت و ساز و مسکن گفت: مهم ترین مشکل، عدم ساماندهی است و وضعیت ساخت و ساز و نیاز مردم به خوبی مدیریت نمی شود.

جبلی افزود: درواقع تنها فعالیت هایی که درحال حاضر انجام می گیرد از سمت خود بازار است و مدیران دولتی برنامه ای برای این صنعت ندارند.

مدیرعامل شرکت دژ ابنیه البرز یادآور شد: قیمت مصالح ساختمانی و دستمزدها به شدت بالا رفته است و مالکان قصد دارند املاک خود را با قیمت بالا به فروش برسانند اما مردم توانایی خرید ندارند و این امر موجب خالی ماندن خانه ها شده است.