۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور 50درصد است/ دولت یارانه‌ای برای صنعت گردشگری اختصاص نمی‌دهد

۲۶ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۵
کد خبر: 374129
میانگین ضریب اشغال هتل‌های کشور 50درصد است/ دولت یارانه‌ای برای صنعت گردشگری اختصاص نمی‌دهد

مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی گفت: در حال حاضر دارندگان هتل‌ها با مشکلات متعددی مواجه هستند و هتل‌های کشور با نصف ظرفیت خود در حال خدمات رسانی هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، رضا براتی، در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: عوامل متنوعی را می توان درخصوص مشکلات دارندگان هتل در ایران مطرح کرد؛مهم ترین عامل این است که فروش هتل‌ها را آژانس‌های مسافرتی آنلاین انجام می دهند وسود اصلی را این آژانس‌ها دریافت می کنند و سود کمتری از پذیرش ، عاید هتل‌هامی شود.

وی افزود: دومین عامل مربوط به موضوع مالیات‌ها اعم از مالیات بر درآمد بوده  که هزینه‌های سنگینی را هم به هتل‌ها تحمیل می کند

به گفته  مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی ،علت دیگربه موضوع افزایش هزینه‌ها به خصوص دستمزدها بازمی گردد که درسال گذشته درآمدها 10 درصد هم نبوده اما هزینه‌های دستمزد نزدیک به 8 درصد بوده است.

وی،در واکنش به حمایت دولت از صنعت هتلداری در کشور گفت: یکی دیگر از مشکلات دارندگان هتل این است که دولت هیچ یارانه ای را برای صنعت گردشگری اختصاص نمی دهد و حمایتی از این صنعت ندارد.

مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی تصریح کرد:درحال حاضرمجموعه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی که بزرگ ترین و گسترده ترین گروه هتلداری کشور بوده با میانگین 52 درصد ضریب اشغال در حال فعالیت است و بسیاری از هتل‌ها درصد کمتری دارند اما به صورت کلی میانگین اشغال در هتل‌های کشور 50 درصد است.

وی، درپاسخ به دلایل سود ده نبودن صنعت هتلداری در ایران بیان کرد: علل متفاوتی درخصوص این موضوع وجود داردکه یکی از این دلایل این است که بسیاری از سازمان‌های دولتی، اقامتگاه یا مجموعه‌های رفاهی مخصوص به خود را دارند و این مهمان سراها باعث شده  که مردم رغبت زیادی را برای استفاده از هتل‌ها از خود نشان ندهند.

او،اضافه کرد: دومین مورد،افزایش خانه‌های مسافری در شهرهای توریستی ایران است که دلیل استقبال مردم، پایین بودن قیمت این خانه‌ها است و این امر موجب درآمدزایی برای افرادی است که خانه‌های خود را در اختیار مردم قرار می دهند اما به همان نسبت موجب آسیب به صنعت هتلداری هستند.

براتی، اظهار داشت: سومین علت مربوط به اوضاع معیشتی مردم بوده که در حال حاضر، مردم از لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی دارند و گردشگری در سبد خانوار آخرین سهم را به خود اختصاص می دهد و درواقع مسافرت انجام می شود اما درآمدی برای هتل‌ها وجود ندارد.

مدیرعامل گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی گفت: چهارمین علتی که می توان به آن پرداخت،کاهش قابل توجه گردشگران خارجی است و زمانی که گردشگران خارجی وارد کشور می شوند، اقامت و پذیرایی و حمل و نقل آن‌ها برای هتل‌ها درآمد زاست اما تعداد این گردشگران کاهش یافته است.

براتی درخصوص به کارگیری راهکارهایی برای حفظ مشتری‌های فعلی گفت: در حوزه فعالیت ما یعنی گروه هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی در سطح کشور بر این موضوع تاکید شده و مشتریانی که  بعد از استفاده از هتل‌های ما اظهار نارضایتی کرده اند در صورت مراجعت مجدد، تخفیف درنظر گرفته می شود.