۰ نفر

سوال روز؛ پرونده ویلموتس چه شد؟

افتخار برای ضرر ۱۷۰ میلیارد تومانی به بیت المال!

۲ مرداد ۱۴۰۱، ۱۰:۳۱
کد خبر: 655488
افتخار برای ضرر ۱۷۰ میلیارد تومانی به بیت المال!

صبح امروز درحالی رییس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون از شکسته شدن حکم ویلموتس گفت که هنوز هیچ چیزی در این باره مشخص نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ رای پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال هنوز هم یک معمای بزرگ است. مربی درجه چندم بلژیکی که سه سال قبل به فوتبال ایران آمد اما دستاوردی شبیه به فاجعه داشت و خیلی زود هم متواری شد! آن زمان با توجه به نتایج کسب شده که تیم ملی را در آستانه حذف از مرحله اول مقدماتی جام جهانی قرار داده بود، کسی فکر نمی‌کرد که حضور این مربی تا این اندازه در فوتبال ایران دردسرساز شود اما هنوز هم آسیب گهگدار ترکش‌های او و کسانی که مسبب حضورش شدند، فوتبال ایران را رها نمی‌کند.

صبح امروز درحالی صفی اله فغانپور رییس سابق دپارتمان حقوقی فدراسیون با افتخار از شکسته شدن حکم ۱۲ میلیون یورویی مارک ویلموتس و تقلیل آن به ۳ میلیون در دادگاه cas سخن گفته که اصلا مشخص نیست منشا مطرح شدن این اعداد از کجاست. درحالی که شواهد مستند نشان می‌دهد رای این دادگاه در موارد متعدد به تعویق افتاده و هنوز هم حکمی منتشر نشده است. البته این نکته را هم نباید فراموش کرد که پیش‌تر ۲ میلیون یورو هم به حساب ویلموتس بابت حضور پربارش در فوتبال ایران! واریز شده است. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا در فدراسیون وقت، با چنین مربی‌ای که آن زمان ارزش ۴۰۰ هزار یورویی داشته، قراردادی چنین ننگ آور امضا می‌شود که غرامت حداقل ۵ میلیون یورویی آن سند تطهیر آقایانی شود که خودشان مسئولیت امضای آن را برعهده داشتند؟ 

اما اندر احوالات وضعیت عجیب فوتبال ایران، این است که همان دوستان مسبب قرارداد ویلموتس - که چیزی بالغ بر ۱۷۰ میلیارد تومان ضرر مالی به همراه داشته- اکنون ادعای بازگشت به مسند قدرت و خلق شگفتی‌های دیگر مدیریتی را دارند!