۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

تبعات جنگ؛ فوتبال اوکراین تعطیل شد، لیگ قهرمانان در روسیه هم همینطور!

۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱۳:۱۸
کد خبر: 614827
تبعات جنگ؛ فوتبال اوکراین تعطیل شد، لیگ قهرمانان در روسیه هم همینطور!

با حمله ارتش روسیه به خاک اوکراین، خیلی از معادلات سیاسی بهم ریخته و دنیای فوتبال هم به شدت درگیر این‌ ماجرا شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ صبح امروز، ارتش روسیه به دستور ولادیمیر پوتین پایگاه‌های نظامی و چند شهر مهم اوکراین را مورد بمباران موشکی قرار داد. حمله روسیه به اوکراین یعنی رسما جنگ شروع شده است.

اکنون بروز جنگ در اوکراین، تمام فعالیت‌های فوتبالی در این کشور را معلق کرده است و البته که واکنش برخی از چهره‌های فوتبالی از جمله آندری شوچنکو را به همراه داشته است. به گزارش فدراسیون فوتبال اوکراین، لیگ برتر فوتبال این کشور تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمده است. بیانیه کوتاه فدراسیون فوتبال اوکراین در این خصوص به شرح زیر است:

“در پی تحمیل جنگ از سوی روسیه به کشور اوکراین، مسابقات لیگ فوتبال اوکراین تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق در آمد.”

قرار بود فردا تیم‌ زوریا لوهانسک (تیمی در یکی از مناطق درگیری که شخاب زاهدی مهاجم ملی پوش ایرانی را هم در اختیار دارد) و تیم مینای در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ اوکراین به مصاف هم بروند. تا پایان هفته هجدهم، شاختار دونتسک، یکی دیگر از تیم‌های واقع در مناطق مورد کشمکش روسیه و اوکراین صدرنشین لیگ است. 

خبر دیگری که از صبح درحال مخابره شدن است، تلاش برای گرفتن میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا از روسیه است. این طور که مشخص است، یوفا با توجه به فشارها به احتمال فراوان میزبانی فینال سن پترزبورگ ۲۰۲۲ را ملغی می‌کند و به نظر در ساعات آینده میزبان جدیدی معرفی خواهد شد.