۰ نفر

واکنش نفت آبادان به شکایت پیکان

۱۲ دی ۱۴۰۰، ۱۶:۵۴
کد خبر: 595679
واکنش نفت آبادان به شکایت پیکان

معاون ورزشی باشگاه نفت آبادان به شکایت پیکان از حسین ساکی واکنش تندی نشان داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، مسعود رضاییان درباره شکایت برخی باشگاه ها به ویژه پیکان از حسین ساکی بازیکن تیم صنعت نفت، اظهار داشت: آغاز کننده این شکایات باشگاه پیکان بود که پس از بازی با ما شکایتی را به فدارسیون ارائه کرد مبنی بر اینکه ساکی، بازیکن تیم صنعت نفت  آبادان حسین ساکی نیست و با شناسنامه ی فرد دیگری با همین مشخصات در حال بازی است و حسین ساکی، بازیکن ما بیشتر از ۵ سال با مدارک فرد دیگری در فوتبال حضور پیدا کرده است. متعاقب این شکایت نیز فدراسیون فوتبال به ما نامه ای نوشت و خواستار ارائه نظر باشگاه در این باره شد. ما نیز پاسخ مربوطه را ارائه کردیم. حسین ساکی؛ حسین ساکی است و با هیچ شناسنامه و کارت ملی غریبه ای بازی نمی کند. 

* افراد دنبال کسب امتیازاتی در خارج از زمین هستند

وی افزود: به نظر می رسد فوتبال ما هر روز از یک فوتبال حرفه ای که اساسش چنین بنا نهاده شده، فاصله می گیرد. البته حرف ما این نیست که کسی شکایت نکند. به هر حال این حق آنان است، اما فراوانی این شکایت ها به خصوص در فصل ۲۱ به مراتب بیشتر از قبل شده و به طور مرتب باشگاهی از باشگاهی دیگر شکایت می کند. رقابتهایی که باید برنده اش در میدان مسابقه تعیین شود ظاهرا در بیرون زمین مشخص می شود و افراد به دنبال کسب امتیازاتی هستند که شاید در گذشته بابت آن شکایت هم نمی کردند.

* با ادامه این روند زمان و سرمایه تیم‌ها صرف شکایت کردن می‌شود

معاون ورزشی باشگاه صنعت نفت تصریح کرد: نه اینکه گله و شکایتی در این باره داشته باشیم و برای کسانی که شکایت می کنند حقی قائل نباشیم اما اگر این روند ادامه دار باشد بسیاری از زمان و سرمایه تیم ها به جای پرداختن به مسائل فنی و رفع مشکلات خودشان صرف شکایت کردن و یا پاسخگویی به شکایات می‌شود. ضمن اینکه فدارسیون فوتبال نیز باید زمان بسیاری را صرف رفع این مشکلات و ابهامات کند به ویژه که طی این روند بسیار زمان بر است. 

ساکی بازیکن تیم خود محمدی بوده اما اکنون وی به بهانه واهی از این بازیکن شکایت کرده است

رضائیان یادآور شد: فدراسیون فوتبال ما که باید به دنبال برنامه های توسعه ای در امر فوتبال، افزایش کیفیت ساختارهای ورزش و تهیه و تدوین پلن های ورزشی ۱۰ تا ۲۰ ساله باشد اکنون باید روزانه وقتش را صرف رسیدگی به پرونده شکایاتی کند که ممکن است بی اساس و واهی باشد همان طور که داستان آقای حسین ساکی واهی است. وی با همین مشخصات فعلی اش در تیم ملی جوانان به سرمربیگری امیرحسین پیروانی در جام جهانی ۲۰۱۷ در کره جنوبی حضور داشت و حتی در مقابل تیم پرتغال هم بازی کرد. تیم ملی جوانانی که در آن زمان مدیر تیمش اکبر محمدی یعنی مدیرعامل فعلی باشگاه پیکان بوده و اکنون محمدی از این بازیکن به بهانه ی تقلبی بودن، شکایت می کند.

* جای مدیرعامل پیکان در زمینه پرورش استعدادهای فوتبالی خالی است

وی اضافه کرد: برای محمدی احترام زیادی قائلیم. او از نخبگان خوش فکر فوتبال ما در زمینه ی شناسایی و پرورش استعدادهای فوتبالی است که بنا به ضرورت مدیرعامل باشگاه پیکان شده و از این بابت هم به وی تبریک می گویم اما جای وی در زمینه ای که پیشتر فعالیت داشت به طور واقعی خالیست. اکبر محمدی کارهای بزرگی در زمینه استعداد یابی و پرورش بازیکنان از جمله شناسایی حسین ساکی و پرورش آن کرد و به طور حتم چنین بازیکنی نمی تواند یک متخلف به شمار آید. این بازیکن حداقل سه الی چهار دوره برای تیم ملی جوانان و حداقل دو دوره برای تیم ملی امید کشورمان و حتی تا این اواخر بازی کرده است و حتی در بازیهای مقدماتی المپیک حضور داشت.

* شکایت پیکان سبب به هم خوردن تمرکز ساکی نشده است

معاون ورزشی باشگاه صنعت‌نفت عنوان کرد: حسین ساکی پیش از حضورش در تیم صنعت نفت یعنی زمانی که در تیم استقلال خوزستان بود به تیم ملی جوانان دعوت شد و یکی از دلایل انتخابش برای حضور و همراهی با تیم صنعت نفت به سبب حضورش در تیم ملی بود. خوشبختانه شکایت باشگاه پیکان از این بازیکن به نظرشان هم درست بوده، سبب بهم خوردن تمرکز ساکی در بازیهایش نشده و همچنان خوب، پر قدرت و با مسئولیت پذیری بیشتر به کارش ادامه می دهد و تیممان هم باخت نیاورده است.

* روی تشابه نام نمی توان علیه باشگاه و بازیکن شکایت کرد و فدراسیون باید شکایت را رد می‌کرد

رضائیان افزود: : گاهی اوقات دیده می شود که در میان تیم ها اسامی برخی بازیکن ها شبیه هم هستند. به خصوص در خوزستان برخی اسامی به یک طایفه بزرگ بر می گردد که ممکن است یک نام پر تکرار در میان آنان باشد و لذا روی صرف مشابهت یک نام نمی توان بر علیه یک تیم و یا باشگاه شکایت کرد. ضمن اینکه این پروسه روندی زمانبر برای باشگاه شاکی، فدراسیون فوتبال و حتی باشگاهی که علیه آن شکایت شده، دارد که به طور حتم ادعایی ثابت نشده هم هست. استمرار بازی ساکی در طی سالهای متوالی و متمادی خود بر رد این ادعا صحه می گذارد و لذا انتظارمان از فدارسیون آن بود که با توجه به شناختی که از این بازیکن در سطح فدراسیون وجود دارد و در یک اتحاد میان اعضای آن، این شکایت را در همان وهله ی نخست رد می کردند. 

* ادعای باشگاه پیکان استقلال و حرمت تیم ملی را زیر سوال می‌برد

وی افزود: مگر می شود حسین ساکی که سالها بازیکن تیم ملی کشورمان بوده و در بسیاری از صحنه های ملی و جهانی بازی کرده، فرد اشتباهی باشد که جای فرد دیگری آمده است. چنین ادعایی نه تنها تمامیت، استقلال و حرمت تیم ملی ما را به زیر سوال می برد بلکه ماهیت فدراسیون فوتبال را هم به عنوان یک مرجع معتبر در موضوع فوتبال به زیر سوال می برد. زیرا فدراسیون پیش از اعزام این بازیکن به رقابت‌های جام جهانی از او  تست های مختلفی گرفته اند که تمامی اطلاعات مربوطه آن در فدراسیون موجود است.

* فدراسیون مبلغ شکایت را از ۱۰۰ هزار تومان بالاتر ببرد کسی به سادگی علیه دیگری شکایت نمی‌کند

معاون ورزشی نفت آبادان اظهار کرد: اگر در فدراسیون فوتبال ما یک سیستم قضایی منسجم و منظمی بود به طور حتم کسی به خود اجازه نمی داد که به سادگی علیه دیگران شکایت کند. ضمن اینکه باید به جای پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اولیه برای طرح شکایت، رقم بالاتری را در نظر بگیرد تا مانعی بر سر راه انجام شکایات متعدد و بی حساب و کتاب باشد. متاسفانه حتی در مواقعی که شکایت ارائه شده ای رد می شود نیز، از سوی شاکی هیچ عذرخواهی از فرد و یا باشگاهی که با آبرویش بازی شده انجام نمی شود. 

رضائیان تصریح کرد: پیشنهاد می شود تا تمام باشگاهها اعم از باشگاه صنعت نفت تا دیگر باشگاهها، بیشتر به مسائل مبتلا به باشگاه مربوط به خودمان بپردازیم و از طرح مسائل حاشیه ای به طور جدی پرهیز کنیم. در حال حاضر باشگاه صنعت نفت خود شرایط و مشکلات زیادی (به خصوص مالی) دارد که در حال دست و پنجه نرم کردن با آنها است و لذا اشکال تراشی و هجمه دیگران برای این باشگاه، تیم و بازیکنانش پسندیده و منصفانه نیست. 

* از صحت  ساکی اطمینان داریم

وی در گفت و گو با سایت باشگاه نفت آبادان ادامه داد: نمی خواهیم برای کسی تعیین تکلیف کنیم و بگوییم شکایت نشود اما انتظار می رود به ابعاد و جوانب مختلف این نوع از تصمیم گیری که با آبرو و حیثیت یک بازیکن و باشگاهش مرتبط است، بیشتر دقت کنند. این قضیه به طور حتم ختم به خیر می شود و حسین ساکی هم از آنکه هست مطمئن است. ساکی برای اعتبار سنجی و راستی آزمایی مدارکش راههای زیادی از جمله ای.اف.سی، جام جهانی، فدراسیون فوتبال، اداره گذرنامه و حوزه نظام وظیفه را طی کرده و همه ی اینها نمی تواند اشتباه باشد و حسین ساکی، فردی غیر از خودش باشد.