۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رکورد پارالمپیک در جذب مخاطب / پیش بینی کمیته بین المللی از چهار میلیارد مخاطب پارالمپیک

۳۱ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبر: 555377
رکورد پارالمپیک در جذب مخاطب / پیش بینی کمیته بین المللی از چهار میلیارد مخاطب پارالمپیک

بنا بر پیش‌بینی کمیته بین‌المللی پارالمپیک بازی‌های توکیو ۲۰۲۰ با بیش از چهار میلیارد نفر رکورد مخاطبان بازی‌های پارالمپیک را خواهد شکست‌.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از کمیته ملی پارالمپیک، کمیته بین المللی پارالمپیک با انتشار گزارشی پیش بینی کرد با توجه به ترکیب بیشتر رسانه‌ها، ارتقای سطح پوشش خبری و افزایش پخش زنده مسابقات، مخاطبان بازی‌های پارالمپیک از مرز ۴.۱ میلیارد نفر در ریو ۲۰۱۶ به ۴.۲۵ خواهد رسید. با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، بازی‌های پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ در مجموع از سوی ۱۵۰ شبکه تلویزیونی، رادیویی و اینترنتی در ۱۷۷ کشور پوشش داده خواد شد.

الکسیس شافر، مدیر بخش بازرگانی IPC، در این خصوص اظهار داشت: با توجه به امکان پوشش زنده بیشتر از مسابقات، اطمینان دارم که می‌توانیم رکورد مخاطبان بازی‌های پارالمپیک را بزنیم. همچنین با توجه به راه اندازی کمپین ما ۱۵ درصد، اهمیت بازی‌های پارالمپیک در بعد جهانی بیشتر به چشم خواهد آمد.

شبکه NHK ژاپن با ۵۴۰ ساعت پوشش از بازی‌های پارالمپیک از اصلی‌ترین شبکه‌های تلویزیونی این دوره از بازی‌ها محسوب می‌شود. همچنین شبکه NBC آمریکا و شبکه ۴ تلویزیون ملی انگلستان هم پوشش خبری گسترده‌ای از رقابت‌ها ارائه خواهند داد.

علاوه بر اینها، شبکه‌های تلویزیونی سایر کشورها از قبیل آفریقای جنوبی، هنگ کنگ، اندونزی، مالزی، تایوان، فیلیپین، هند و برخی شبکه‌های تلویزیونی در خاورمیانه و آمریکای لاتین از رسانه‌های خبری این دوره از بازی‌های پارالمپیک هستند.