۰ نفر

نخستین گروه از کاروان پارالمپیک ایران وارد توکیو شد

۲۹ مرداد ۱۴۰۰، ۱۹:۳۰
کد خبر: 554960
نخستین گروه از کاروان پارالمپیک ایران وارد توکیو شد

نخستین گروه از کاروان فرهنگی و ورزشی ایران عصر جمعه وارد توکیو شد و در فرودگاه این شهر در حال طی کردن مراحل قانونی ورود به دهکده هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین، این کاروان که شامل تیم‌های والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر، پاراتیراندازی با کمان، پارادوومیدانی، پاراجودو و پاراوزنه برداری است عصر امروز (به وقت تهران) وارد فرودگاه ناریتا توکیو شد.

۵۲ نفر از ورزشکاران رشته‌های مختلف شب گذشته(پنجشنبه) تهران را به مقصد دوحه ترک کردند تا از قطر راهی شهر توکیو محل برگزاری شانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک شوند.

در این دوره از بازی‌های بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ ورزشکار نابینا، کم‌بینا و معلول حضور دارند که برای رسیدن به مدال طلا رشته‌های مختلف باهم به رقابت می‌پردازند.

کاروان ورزشی ایران که سرپرستی آن بر عهده هادی رضایی است با ۶۲ ورزشکار به این دوره از بازی‌ها اعزام می‌شود. این ورزشکاران در ۱۰ رشته مختلف به میدان خواهند رفت.

براساس برنامه اعلام شده، افتتاحیه رسمی بازی های پارالمپیک توکیو روز سه شنبه دوم شهریور ماه برگزار خواهد شد و همچنین رقابت ملی پوشان ایران در این بازی ها از روز پنجشنبه چهارم شهریور ماه آغاز و تا ۱۳ شهریور ماه ادامه خواهد داشت.