۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی وضعیت هم گروهی های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی / رقبا به صف، ایران در خواب

۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۳۹
کد خبر: 552734
بررسی وضعیت هم گروهی های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی / رقبا به صف، ایران در خواب

درحالی که کمتر از یک ماه دیگر تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی باید به مصاف تیم‌هایی چون کره جنوبی، عراق، امارات، لبنان و سوریه برود، هنوز وضعیت اردوی ملی پوشان مشخص نیست.

اقتصاد آنلاینمرتضی پیچکا؛ کادر فنی تیم ملی فوتبال حدود 10 روز است از مرخصی به تهران بازگشته و در حال برنامه ریزی برای تیم ملی هستند اما به نظر می‌رسد زمان آغاز اردوی تیم ملی و نحوه تدارکات برای ملی پوشان از همین حال دچار مشکلاتی شده است. در شرایطی که دیگر تیم‌های همگروه ایران در حال آماده سازی پر قدرت خود برای شرکت در مسابقات هستند اما اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان قرار است 3 شهریور ماه آغاز شود. درست مثل مرحله قبل و در فاصله کمتر از یک هفته به برگزاری مسابقات. با نگاهی جزئی به روند آماده سازی تیم‌هایی چون عراق، سوریه، لبنان و امارات متوجه می‌شویم تیم ملی فوتبال ایران در فاصله کمتر از یک ماه به برگزاری مرحله نهایی شرایط خوبی برای آماده سازی تیم ملی ندارد.

اردوی عراقی‌ها در اسپانیا

فدراسیون فوتبال عراق با وجود برکناری سرکو کاتانچ و از دست رفتن زمان برای انتخاب سرمربی جدید بلافاصله بعد از انتخاب دیک ادووکات به عنوان سرمربی، اردویی مناسب را در کشور اسپانیا تدارک دید و این تیم راهی کشور اروپایی شد. وزیر وزش عراق بعد از مرحله مقدماتی تمام تلاش خود را برای موفقیت این تیم کرده و اردوی اسپانیا دومین اقدام وی بعد از انتخاب ادووکات محسوب می‌شود.

دو اردو برای سرمربی جدید سوریه

تیم ملی فوتبال سوریه که با نبیل معلول تحوالت خوبی را تجربه کرد بعد از جدایی این مربی به دلیل مشکلات مالی نزار محروس اسطوره این کشور را به عنوان سرمربی تیم ملی را روی نیمکت می‌بیند. این مربی پروژه کارلوس کی روش در تیم ملی ایران را در سوریه پیاده کرده و با جذب بازیکنان دورگه در صدد تقویت این تیم است. 3 بازیکن دورگه تا امروز به تیم ملی فوتبال سوریه دعوت شده‌اند. اعضای این تیم هم اولین اردوی خود را در حلب به همراه 2 بازی تدارکاتی برگزار کردند. ضمن اینکه اعضای تیم ملی سوریه هفته آینده برای برگزاری اردو راهی اردن شده و احتمالا کمپ سه هفته‌ای آماده سازی را پشت سر خواهد گذاشت. البته فدراسیون سوریه از کشورهای ارمنستان، آذربایجان و ازبکستان درخواست 3 بازی دوستانه کرد اما هیچکدام از این کشورها این تقاضا را نپذیرفتند تا این تیم به همان دو بازی تدارکاتی مقابل تیم امید کشور خود اکتفا کند.

 آمادگی لبنانی‌ها در ترکیه

 تیم ملی فوتبال لبنان نیز در حال آماده سازی برای مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی است. فدراسیون فوتبال این کشور ایوان هاشک سرمربی سابق الهلال عربستان را به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی کرده و قرار است اردوی این تیم در ترکیه آغاز شود. از آنجا که لیگ فوتبال این کشور از 22 مرداد ماه برگزار می‌شود هاشک فرصت چندانی برای آشنایی با بازیکنان لبنان نخواهد داشت اما اردوی ترکیه این تیم فرصت مناسبی برای آماده سازی برای مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی است.

صربستان، اولین اردوی اماراتی‌ها

دیگر حریف تیم ملی یعنی امارات نیز برای مرحله نهایی مسابقات مقدماتی جام جهانی بیکار ننشسته و از جمعه گذشته در صربستان برای آماده سازی اقدام کرده است. این اردوی یک هفته‌ای در شرایطی برگزار می‌شود که بعد از آن مجددا بازیکنان تیم ملی این کشور راهی اردویی دیگر خواهند شد. قرار است محل برگزاری اردوی دوم تیم ملی امارات چند روز دیگر مشخص شود و برت فن مارویک برای اردوی صربستان 31 بازیکن را فراخوانده است.

کره‌ای‌ها منتظر پایان لیگ

سرمربی تیم ملی کره جنوبی این روزها در تدارک برنامه ریزی برای بازی‌های مرحله نهایی مسابقات است. کره‌ای‌ها هم وضعیتی تقریبا مشابه با ایران دارند زیرا تعداد لژیونرهای این تیم زیاد است و به همین دلیل تا امروز امکان برپایی اردو برای این تیم وجود نداشته است. البته بنتو اعلام کرده در اولین فرصت ملی پوشان را دور هم جمع خواهد کرد. لیگ کشور کره هنوز به پایان نرسیده و برخی تیم‌ها باید دیدارهای عقب افتاده خود را برگزار کنند تا در نهایت بعد از پایان لیگ سرمربی تیم ملی نفرات مد نظر خود را به اردو دعوت کند.

تیم ملی ایران و تکرار رویه مرحله قبل

با نگاهی سطحی به روند آماده سازی تیم‌های هم‌گروه ایران مشخص می‌شود تنها تیمی لیگش به اتمام رسیده و دیرتر ازسایرین قصد آماده سازی دارد تیم ملی فوتبال کشورمان است. البته در دور پیش هم این اتفاق رخ داد و دراگان اسکوچیچ ترجیح داد بازی دوستانه‌ای پیش از مرحله مقدماتی نداشته باشد اما این بار شرایط کاملا متفاوت است و حتی ضعیف‌ترین تیم‌های گروه برای مرحله پایانی و صعود به جام جهانی برنامه دارند. موضوعی که نگرانی در دل فوتبال‌دوستان ایجاد می‌کند که چرا تیم ملی فوتبال کشورمان با وجود ابقای سرمربی و داشتن فرصت کافی تنها یک هفته آماده سازی قبل از شروع مسابقه با سوریه خواهد داشت و شاید این زمان کافی به نظر نرسد.