۰ نفر

پیام مدیرعامل «ومعادن» به مناسبت روز ملی صنعت و معدن:

استقبال بخش معدن از حضور نخبگان، متخصصان و شرکتهای دانش بنیان

۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۹:۱۲
کد خبر: 449521
استقبال بخش معدن از حضور نخبگان، متخصصان و شرکتهای دانش بنیان

به گزارش روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات مدیرعامل این هلدینگ بزرگ معدنی و فولادی ضمن پیام ویژه ای به مناسبت روز ملی صنعت و معدن، نخبگان، متخصصان و شرکتهای دانش بنیان را به حضور بالنده در این بخش دعوت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، متن پیام یونس الستی به شرح زیر است: 

«دهه دوم چشم‌انداز باید زمان تمرکز بر بهره‌داری از دستاوردهای گذشته و نیز ظرفیت‌های استفاده نشده باشد تا پیشرفت کشور از جمله در بخش تولید و اقتصاد ملی ارتقاء یابد» (مقدمه هفت سرفصل توصیه‌های مقام معظم رهبری ـ مدظله العالی ـ در بیانیه گام دوم انقلاب، بهمن ۱۳۹۷)

کشور بزرگ ایران با برخورداری از منابع عظیم خدادادی اعم از منابع انسانی توانمند و متخصص، ذخایر گسترده نفت و گاز و مواد معدنی ، موقعیت جغرافیایی استراتژیک و ... بدون تردید ظرفیتی منحصربفرد و بالقوه را برای شکل گیری صنعت و اقتصادی پویا و فراگیر در خود جای داده است. 

بخش صنعت با وجود دانش فنی بالا، حجم قابل توجه دانش آموختگان و ظرفیت های خالی تولیدی در زیربخش های مختلف می تواند سهم بسیار مناسب و چشمگیرتری در تولید ناخالص داخلی کشور داشته باشد. 

اسناد بالادستی در بخش معدن و صنعت اعم از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، احکام قانون برنامه ششم توسعه، و سایر قوانین کارآمد همه و همه می توانند بستر مناسبی برای رفع موانع و تحقق توسعه پایدار صنعت و معدن به شمار روند.

همچنین تدوین برنامه راهبردی توسعه صنعتی و معدنی و ایجاد ثبات و امنیت اقتصادی همراه با اصلاح برخی قوانین به منظور تسهیل در سرمایه گذاری و تأمین نیاز واحدهای تولیدی از مهمترین ابزارهای توسعه حوزه متنوع و وسیع معدنی و صنعتی به شمار می روند. 

بدیهی است تحقق اهداف عالی کشور در حوزه صنعت و معدن علاوه بر قوانین و تامین زیرساخت ها نیازمند تعامل بیشتر بخش های یادشده و حوزه دانش و فن آوری و خصوصا حضور موثر و بالنده شرکتهای دانش بنیان و عالمان و متخصصان کشور  در میدان تولید محصولات معدنی و صنعتی در کشور بوده و مجموعه گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات و قطعا سایر مدیران و دست اندرکاران صنعت صمیمانه از حضور نخبگان در این عرصه استقبال خواهند نمود .

در سال مزین به نام «جهش تولید»، روز صنعت و معدن را به تمامی شاغلین زحمتکش، فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان و صاحبان علم و اندیشه و ابتکار که در صف اول مبارزه با تحریم های استکبار جهانی و تحقق شکوفایی اقتصادی قرار دارند، تبریک و تهنیت عرض نموده، توفیق روزافزون خدمتگزاران به این آب و خاک را از درگاه ایزد متعال خواهانم. 

یونس الستی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات