۰ نفر

در گردهمایی روسای سازمان نظام مهندسی معدن مطرح شد؛

4400 معدن در کشور غیرفعال هستند/ افزایش اعتبار صندوق بیمه سرما‌یه‌گذاری‌های معدنی در سال جاری

۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳
کد خبر: 444676
4400 معدن در کشور غیرفعال هستند/ افزایش اعتبار صندوق بیمه سرما‌یه‌گذاری‌های معدنی در سال جاری

گردهمایی فصل بهار رؤسای سازمان نظام مهندسی معدن استان‌ها در سال ۱۳۹۹ به صورت وب کنفرانس با حضور داریوش اسماعیلی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت‌‌ برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ داریوش اسماعیلی معاون معدنی وزارت صمت ضمن عرض تبریک به آقای نبئی برای پذیرفتن مسؤلیت ریاست سازمان نظام مهندسی معدن ایران، بنده نیز هم به عنوان معاون معدنی وزارت صمت و هم به عنوان عضو شورای مرکزی سازمان، آمادگی همراهی کامل با ایشان را دارم.

اسماعیلی در ادامه بیان کرد: در مدت زمانی که مسؤلیت ریاست سازمان را داشتم، با اطمینان می‌توانم بگویم که با توجه به توانایی فنی و تخصصی، این سازمان می‌تواند همکاری تنگاتنگی با وزارتخانه داشته باشد، همچنین هنوز خود را عضو سازمان نظام مهندسی معدن می‌دانم واز سازمان درخواست دارم  تا به ما در معاونت معدنی کمک کنند و موفقیت هر یک از ما موفقیت دیگری است.

معاون معدنی وزارت صمت تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ بین وزارتخانه و سازمان نظام مهندسی معدن ایران،حدود ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد گردیده و امیدواریم که سازمان با همت و سرعت بیشتری کارها را پیش برد.

وی همچنین تاکید کرد:موضوع دیگری  که امسال در دستور کار اصلی و از برنامه های مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت قرارد دارد فعال نمودن معادن غیر فعال می‌باشد. در کشور چیزی حدود ۴۴۰۰ معدن غیر فعال وجود دارد و معتقد هستیم بخش قابل توجهی از این معادن پتانسیل فعال شدن دارند.

اسماعیلی اضافه کرد: سال جاری اعتبار صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی افزایش داده‌ شده است و درصدد پیشبرد فعالیت های این صندوف در بحث اکتشاف، استخراج، فناوری و تجهیزات هستیم.در همین راستا از سازمان نظام مهندسی معدن درخواست داریم که در این مبحث بسیار فعال باشند  و با کمک به معاونت معدنی به امید خدا حداقل هزار معدن را فعال نمائیم.

اسماعیلی در پایان گفت: همانطوری که در برنامه مدون ۶ ساله سازمان که در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسیده است، به بحث هوشمند‌سازی توجه ویژه‌ای شده و از سازمان تقاضا دارم تا با یک برنامه مدون با قدرت در این بحث پیش روند.

9