۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کمک‌ نقدی بهره‌برداران معادن جهت تامین لوازم بهداشتی خراسان رضوی/ در شرایط فعلی، حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی دریافت شود

۲۱ اسفند ۱۳۹۸، ۱۶:۵۴
کد خبر: 423863
کمک‌ نقدی بهره‌برداران معادن جهت تامین لوازم بهداشتی خراسان رضوی/ در شرایط فعلی، حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی دریافت شود

یک مقام مسوول گفت: در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا، بهره‌برداران معدنی قول مساعد برای پرداخت 20 میلیارد تومان جهت تامین تجهیزات و لوازم پزشکی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی را به معاونت معدنی استان داده‌اند. این قدم بزرگی است که در استان خراسان رضوی برداشته شده و امید می‌رود با کمک هم بتوانیم این شرایط بحرانی پشت سر گذاریم.

اقتصادآنلاین - طاهره گودرزی؛ غلامرضا نازپرور رییس خانه معدن استان خراسان رضوی در گفت‌وگوی اختصاصی با اقتصادآنلاین گفت: فعالیت‌های معدنکاری در استان همچنان ادامه دارد چراکه محیط معدن نسبت به شهر در مواجه با ویروس ناشناخته کرونا بسیار امن‌تر است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه معادن تعهداتی دارند و مواداولیه خیلی از کارخانجات را تامین می‌کنند، ملزم به عمل کردن به تعهدات هستند. لذا تمهیداتی اندیشیده شده که به طور مثال کارکنان به صورت یک روز در میان کار کنند و یا اگر کارگری بیمار است مرخصی با حقوق و مزایا داده شود تا بهبود پیدا کند.

نازپرور تصریح کرد: در چنین شرایط بحرانی، بهره‌برداران معدنی قول مساعد پرداخت 20 میلیارد تومان جهت  تامین تجهیزت و لوازم پزشکی مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی را به معاونت معدنی استان داده‌اند. این قدم بزرگی است که در استان خراسان رضوی برداشته شده و امید می‌رود با کمک هم بتوانیم این شرایط بحرانی پشت سر گذاریم.

رییس خانه معدن استان خراسان رضوی گفت: در جلسه‌ای که با معاونت معدنی استان داشتیم، پیشنهاد دادیم با توجه به اینکه معادن به صورت تمام وقت کار نمی‌کنند و شرایط کاری سخت شده، در بحث پرداخت‌ها رعایت حال معدنکاران شود و همچنین حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی حقووق دریافت شود نه آنچه که در پروانه بهره‌برداری مشخص شده است.