۰ نفر

واکنش عضو انجمن فولاد به تحریم جدید آمریکا: از سیاست غلط دولت ضرر کردیم، ولی از تحریم نه

۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
کد خبر: 391953
واکنش عضو انجمن فولاد به تحریم جدید آمریکا: از سیاست غلط دولت ضرر کردیم، ولی از تحریم نه

عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه امروز صنعت فولاد کشور از سیاستهای اشتباه دولت رنج می‌برد افزود: ما به هیچ عنوان تحت تأثیر تحریم‌های خارجی نیستیم بلکه مشکل اصلی اعمال سیاستهای غلط دولت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رضا شهرستانی با اشاره به اینکه 4 ماده فولادی اعمال شده در تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران سهمی کمتر 50 تن در واردات کشور دارد، اظهار داشت: حجم واردات این مواد در یک سال حدود دو هزار کامیون است که رقم بسیار ناچیزی است.

وی با اعلام اینکه امروز صنعت فولاد کشور از سیاستهای اشتباه دولت رنج می‌برد افزود: ما به هیچ عنوان تحت تأثیر تحریم‌های خارجی نیستیم بلکه مشکل اصلی اعمال سیاستهای اصلی دولت است. دشمن دو بخش صنعت حمل و نقل و ساختمان را در اعمال تحریم‌ها مورد توجه قرار داده و اتفاقاً دولت به جای مقابله با این موضوع تصمیم‌های اشتباه می گیرد.

این عضو انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با اعلام اینکه دولت با پایین نگه داشتن قیمتها در بازار‌ آن هم در بخش میلگرد و تیرآهن آسیبهای زیادی را به تولیدکنندگان وارد کرده است، گفت: امروز قیمت تیرآهن و میلگرد 30 درصد پایین تر از قیمت‌های جهانی است. علاوه براین ما در بازارهای صادراتی با مشکل قیمتی روبرو هستیم، چرا که در بازار عراق برای میلگرد ایرانی 90 دلار تعرفه در نظر گرفته اند، به نوعی نابسامانی قیمت‌ها در بازار فولاد عاملی شده که هیچ منافعی به تولیدکننده نرسد.