۰ نفر

خوردن پاستا و برنج برای شام مضرر است؟

۲ دی ۱۴۰۱، ۲۲:۲۶
کد خبر: 690282
خوردن پاستا و برنج برای شام مضرر است؟

یک باور رایج در تغذیه این است که خوردن پاستا یا برنج در شب ایده خوبی نیست، چه به این دلیل که باعث افزایش وزن می شود و چه به این دلیل که برای سلامتی شما مضر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حقیقت این است که پاستا و برنج را می توان در هر زمانی از روز مصرف کرد، اما برای خوردن پاستا و برنج برای شام باید برخی نکات را در نظر داشت. در مورد مضرات خوردن این غذاها برای شام بسیار گفته شده است. با این حال، همه چیز به شرایط هر فرد بستگی دارد. در این مقاله همه چیز را به شما می گوییم.

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید این است که پاستا و برنج انرژی زا هستند. بنابراین نقش آنها تامین انرژی و کمک به بهبودی بدن پس از فعالیت است. بنابراین باید از آنها برای این منظور استفاده کرد.

چه زمانی می توان پاستا و برنج را برای شام خورد؟

اگر در طول روز کربوهیدرات زیادی نخورده و ورزش کرده اید (مخصوصاً بعدازظهرها)، خوردن پاستا و برنج برای شام خوب است. عملکرد اصلی آنها کمک به بهبودی شما خواهد بود. بنابراین به بازسازی ماهیچه ها و گلیکوژن کبد کمک می کنند.

اگر پاستا و برنج نخورید و صبح روز بعد ورزش های شدید انجام دهید، خطر آسیب عضلانی افزایش می یابد. بنابراین، اطمینان از مناسب بودن سطح گلوکز و گلیکوژن عضلانی قبل از انجام تمرینات با شدت بالا ضروری است.

با این حال، اگر می خواهید وزن کم کنید، یک راه حل ممکن این است که کربوهیدرات را از شام خود حذف کنید و در حالی که رژیم دارید ورزش کنید. اما اگر این کار را انجام دهید، ورزش صبحگاهی باید با شدت کم باشد تا خطرات به حداقل برسد.

خوردن پاستا و برنج برای شام می تواند گزینه خوبی برای ورزشکاران باشد. همچنین، زمانی که کربوهیدرات کمی در ساعات دیگر روز مصرف می کنید.

خوردن پاستا و برنج برای شام عملکرد انرژی دارد و عمدتاً مناسب ورزشکاران بی هوازی است. این افراد از خوردن این غذاها سود زیادی خواهند برد. در واقع، آنها بخش اساسی بهبود عملکرد خود را مدیون پاستا و برنج خواهند بود.

ورزشکاران بی هوازی هنگام استفاده از بارگذاری گلیکوژن قبل از مسابقه نیاز به مصرف کربوهیدرات های زیادی دارند. در این شرایط، رسوبات ماهیچه ای و کبدی ابتدا طی 24 تا 48 ساعت خالی می شوند. سپس ذخایر را بیش از حد اشباع می کنند و از در دسترس بودن این مواد مغذی در فعالیت بدنی استفاده می برند .

این استراتژی‌ها در ورزش‌های قدرتی، وزنی یا ورزش‌های استقامتی بی‌هوازی معمول هستند. علاوه بر این، آنها شامل مصرف برنج و ماکارونی به مقدار زیاد و همچنین در وعده شام ​​هستند.

چه شب هایی پاستا و برنج نخوریم؟

پاستا

در مورد افراد کم تحرک که به طور منظم ورزش نمی کنند، کربوهیدرات ها برای شام چندان کاربردی نیستند. پاستا و برنج در اولین وعده های غذایی روز معنی بیشتری دارند، به خصوص در برای کاهش اشتها در طول روز.

با این حال، بهتر است از خوردن پاستا و برنج برای شام اجتناب و در عوض پروتئین و سبزیجات مصرف کنید. بنابراین، شما باید وعده‌های غذایی بزرگ با چگالی انرژی کم مصرف کنید که به شما امکان می‌دهد سبک به رختخواب بروید و به درستی استراحت کنید، گلوکزی که به‌عنوان گلیکوژن استفاده و ذخیره نمی‌شود، کاربرد ندارد.

با افزایش عمر، به کربوهیدرات ها نیاز کمتری پیدا می کنیم. برعکس، تقاضای پروتئین برای جلوگیری از آسیب و تخریب ماهیچه ها شروع به افزایش می کند. به همین دلیل، پاستا و برنج، چه برای شام و چه هر زمانی از روز، پس از پروتئین و چربی، به غذاهای ثانویه یا باقیمانده در رژیم غذایی تبدیل می شوند.

خوردن پاستا و برنج برای شام باید به افرادی محدود شود که ورزش های سختی را انجام می دهند. در غیر این صورت، غیر ضروری هستند و می توانند منجر به افزایش وزن شوند.

در مورد دیابتی ها چطور؟

در این مورد، لازم است بیماران دیابت نوع 1 را از بیماران دیابتی نوع 2 تفکیک کنیم. در نوع یک، لازم است که یک وعده کربوهیدرات برای شام برای کنترل منحنی گلوکز مصرف شود.

با این حال، در نوع دو ، حذف کربوهیدرات از شام و حتی انجام برخی روزه ها می تواند مثبت باشد. به این ترتیب، آنها وزن بدن را کاهش می دهند و با کنترل گلوکز، علائم بیماری را بهبود می بخشند و عوارض مرتبط را کاهش می دهند.

نتیجه

تا زمانی که دلیل این مصرف مربوط به ورزش باشد، می توانید شب ها پاستا و برنج بخورید و منعی برای خوردن پاستا و برنج برای شام وجود ندارد. اما در مورد افراد کم تحرک یا کسانی که می خواهند وزن کم کنند، کنند، بهترین کار کاهش مصرف کربوهیدرات تا حد امکان است.

ترجمه و تدوین: اقتصادآنلاین
خبرنگار: مهتاب لطفیان