۰ نفر

بالاخره کرم ضد آفتاب، بزنیم یا خیر؟!

۲۲ اسفند ۱۴۰۰، ۱۵:۱۳
کد خبر: 620018
بالاخره کرم ضد آفتاب، بزنیم یا خیر؟!

باتوجه به شرایط جغرافیایی محل زندگی، توصیه اکید بر مصرف مرتب و روزانه از ضدآفتاب‌های صورت برای حفاظت‌ از اثرهای مخرب آفتاب روی پوست است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس؛ مونا شبیری، پزشک درباره اهمیت استفاده از روتین مراقبت متناسب با نوع پوست، گفت: امروزه از مواد بسیاری برای پاک کردن صورت از آلودگی‌ها موجود است اما باید با توجه به نوع پوست از شوینده مناسب برای شستن صورت به کار برد و بعد از خشک کردن پوست یک تونر مناسب برای پاک‌سازی کامل و تنظیم PH پوست استفاده کرد و پس از آن نوبت به کرم مناسب برای تغذیه پوست می‌رسد.

شبیری با اشاره به اهمیت استفاده از ضدآفتاب بیان کرد: مهم‌ترین قسمت محافظت از پوست استفاده از ضدآفتاب‌هایی است که به صورت کرم، فلوئید، ژل، اسپری و یا پودرهای فشرده در بازار موجودند. بنابراین با توجه به شرایط جغرافیایی محل زندگی، توصیه اکید بر مصرف مرتب و روزانه از ضدآفتاب‌های صورت برای حفاظت‌ از اثرهای مخرب آفتاب روی پوست است.

وی افزود: محصولات ضدآفتاب با SPF بالای 30 مناسب‌ترین میزان فاکتور حفاظتی در برابر آفتاب را دارند. آفتاب بین ساعت‌های 11 تا 3 بعدازظهر بیشترین آثار مخرب را روی پوست باقی می‌گذارد. پس تماس پوست خود را در این ساعت با نور خورشید به حداقل برسانید یا از کلاه‌های لبه‌دار برای کاهش مواجهه با نور خورشید با صورت استفاده کنید.

کارشناس زیبایی درباره رواج اعمالی مانند فیشال پوست گفت: فیشال یا پاکسازی پوست نیز یکی از روشهای مراقبت از پوست است. در این روش پوست از چربی، جوش‌های سرسیاه و سرسفید و هرگونه آلودگی پاک‌سازی می‌شود. انجام فیشال در افرادی که پوست چرب و آکنه‌ای دارند ماهی دوبار و در سایر افراد ماهی یکبار توصیه می‌شود. به صورت کلی برای انجام هر عملی روی پوست صورت باید با یک متخصص مشورت کرد تا بر اساس نوع پوست محصول مناسب آن انتخاب شود.