۰ نفر

خبر مهم درباره واکسیناسیون زنان باردار

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
کد خبر: 612449
خبر مهم درباره واکسیناسیون زنان باردار

فرمانده ستاد استانی مقابله با کرونا تهران با اشاره به اینکه در واکسیناسیون بانوان باردار غفلت کرده‌ایم، گفت: باید با سرعت بخشی در روند واکسیناسیون این کوتاهی را جبران کنیم زیرا خطر مرده زایی و مرگ و میر مادران باردار افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، فرمانده ستاد استانی مقابله با کرونا تهران گفت: مطالعه و تحقیقات جدید نشان می دهد که واکسیناسیون کرونا خطری برای زنان باردار و کودکان ندارد و میزان ایمنی و مقاومت آنان در برابر این ویروس را افزایش می دهد.

علیرضا زالی روز شنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: در واکسیناسیون بانوان باردار و کودکان غفلت کرده ایم که باید با سرعت بخشی در روند واکسیناسیون این کوتاهی را جبران کنیم.

وی یادآورشد: خطر مرده زایی و مرگ و میر مادران باردار افزایش یافته است و اکثر کودکان و نوزادانی که به کرونا دچار می شوند، مادرانی دارند که واکسن دریافت نکرده اند.

زالی اظهارداشت:  سبد واکسیناسیون زنان باردار در برابر ویروس کرونا، تنوع بالایی دارد و این افراد باید نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند.

فرمانده ستاد استانی مقابله با کرونا تهران بر لزوم سرعت بخشی به روند واکسیناسیون کودکان تاکید کرد کرد و گفت: به علت تاخیر در تزریق واکسن، امروز آمار کودکان مبتلا به امیکرون افزایش و حتی گاه شاهد فوت آنان هستیم.

زالی خاطرنشان کرد: دریافت رضایت نامه کتبی از والدین برای واکسیناسیون کودکان زیر هفت سال منجر به نگرانی می شود که دریافت این رضایت نامه باید حذف شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ویروس کرونا ایمنی گریز است و همین موضوع احتمال ابتلای افراد به آن را افزایش می دهد، از همین رو همه مردم باید متوجه باشند که هیچ شخصی در برای سویه اُمیکرون کرونا مصون نیست و این موضوع ارتباطی به ابتلای افراد به سویه های سابق ندارد.

وی به مصوبه قبلی ستاد کرونای استان تهران مبنی بر کفایت مرخصی استعلاجی پنج روزه برای مبتلایان اشاره و خاطرنشان کرد: مطالعات جدید نشان می دهد که این مدت زمان استعلاجی برای افراد مبتلا کافی نیست و افزایش روزهای مرخصی به هفت روز در صورت منفی شدن تست کرونا و سپس مراجعه به محل کار با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ۲ ماسک و در صورت مثبت بودن پاسخ تست، افزایش روزهای مرخصی متناسب با دستور پزشکی پیش بینی شده است.