۰ نفر

آکنه را می توانید با ۱۰ روش درمان کنید!

۲۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۰۰
کد خبر: 589462
 آکنه را می توانید با ۱۰ روش درمان کنید!

متخصصان پوست می‌گویند با شماری از درمان‌های خانگی می‌توان آکنه و جوش‌های صورت را درمان کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ پایگاه تودی، همه ما شاید با این شرایط مواجه شده ایم که ناگهان یک جوش بر روی پوست ما ظاهر شده و می‌خواهیم به سرعت از شر آن خلاص شویم اما باید بدانیم شماری از درمان‌ها وجود دارد که می‌توان به وسیله آن از یک آکنه خلاص شد؛ بی آنکه جایی از آن بر روی پوست باقی بماند.

دکتر «لورن آبراموویتز»، متخصص پوست در آمریکا می‌گوید: جوش‌ها می‌توانند شکلی سرسخت داشته باشند، بسته به نوع جوش آن، درمان آن‌ها می‌تواند حتی خسته کننده باشد

باید بدانید تعدادی راه حل‌های طبیعی وجود دارد که می‌توانید حتی در خانه از آن‌ها استفاده کنید. دکتر «دیوید لورتچر» (David Lortscher)، بنیانگذار شرکت تولید کننده محصولات بهداشتی Curlogy»» این راهکارها را به شما ارائه می‌دهد.

34

۱- روغن آووکادو

 روغن آووکادو سرشار از «اسید لینولئیک»، «اسید لینولنیک»، «اسید اولئیک»، مواد معدنی و ویتامین‌های A، C، D و E است. با روغن آووکادو می‌توانید رادیکال‌های آزاد را از بین ببرید و به پوستی درخشان برسید. این ماده، منبعی عالی برای پوست‌های خشک، آسیب دیده و یا ترک خورده است.

33

۲- بلغور جو دوسر کلوئیدی

هنگامی که دانه‌های جو دو سر به پودر ریز تبدیل می‌شوند، برای پوست خشک، تحریک شده و حساس، آنتی اکسیدان و نیز تسکین دهنده تأمین می‌کند. به دنبال این ماده در داروخانه‌ها باشید؛ همچنان که می‌توانید از لوسیون آرام بخش پوست «اوسرین» (Eucerin) به عنوان یکی از محصولات جو دو سر کلوئیدی بهره ببرید.

۳- یخ

شاید در وهله اول برایتان عجیب به نظر برسد اما استفاده از یخ می‌تواند یکی از بهترین راه‌ها برای از بین بردن آکنه باشد. یخ پیچیده شده در یک پارچه نازک می‌تواند در این زمینه موثر باشد؛ همچنانکه کرم «هیدروکورتیزون» نیز می‌تواند به درمان لکه‌ها کمک کند.

32

۴- آلوئه ورا

شاید شما هم از آلوئه ورا برای درمان آفتاب سوختگی استفاده کرده باشید، اما ندانید برای درمان آکنه نیز می‌توان از آلوئه ورا استفاده کرد. آلوئه ورا به دلیل خواص تسکین دهنده پوست و خواص ترمیم کننده پوست، ماده‌ای عالی به حساب می‌آید.

۵- سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ به عنوان درمانی خانگی برای چین و چروک و همچنین لک روی پوست تبلیغ می‌شود و برخی افراد آن را بصورت مرنگ (محصولی است که از به‌هم زدن سفیدهٔ تخم مرغ درست می‌شود) درآورده و می‌گذارند روی پوست شان خشک شود اما این کار یک حس سفتی به پوست می‌دهد و در این موارد، هرگونه کاهش چین و چروک موقتی خواهد بود.

31

۶- کینوآ

کینوآ (Quinoa) گیاهی است که به خاطر دانه‌های خوراکی‌اش کاشته می‌شود؛ جزو غلات نیست و به خانواده اسفناج شباهت دارد. این گیاه در آمریکای جنوبی می‌روید و نحوه طبخ دانه‌های آن مشابه برنج است.

زمانی که از کینوآی پخته شده به عنوان لایه بردار فیزیکی استفاده می‌کنید، این ماده می‌تواند برخلاف پاک کننده‌های لایه بردار، یک اسکراب ملایم به حساب آید.

۷- رژیم غذایی

زمانی که سیستم گوارشی شما دارای مشکل است، ممکن است این مشکل را به نحوی نشان دهد؛ بنابراین سعی کنید در این زمان از شکر و لبنیات اجتناب کنید؛ چرا که باکتری‌ها از آن تغذیه می‌کنند و بسته به ساختار ژنتیکی بیماران، می‌توانند آکنه را بدتر کنند.

30

۸- عسل

هزاران سال است که عسل برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار گرفته است و اثر مفید آن به فعالیت‌های ضدباکتریایی باز می‌گردد. عسل‌های دارویی مانند «مانوکا» و نیز «مدی هانی» (که به شکل پماد و کرم وجود دارد) برای درمان بیماری‌هایی مانند زخم‌ها و جراحات استفاده می‌شود. همچنین عسل خالص تقریبا در بیشتر موارد برای استفاده بر روی پوست برای آکنه و دیگر مشکلات پوستی مناسب است. از این رو به دنبال ماسک‌هایی با عسل مانوکا باشید.

۹- سرکه سیب

سرکه سیب یکی از مواد غذایی محبوب برای درمان بسیاری از مواد است؛ اما در استفاده از آن باید محتاط باشید. سرکه یک اسید است و تا حدودی برای باکتری‌ها مشکل زاست و می‌تواند به عنوان لایه بردار ملایم باشد.

29

بجای استفاده تمام آن، به تدریج آن را بر روی پوست خود امتحان کنید. برخی افراد دوست دارند تا از سرکه سیب به عنوان نرم کننده پوست استفاده کنند؛ اما من توصیه نمی‌کنم که بطور کامل از آن استفاده کنید؛ چرا که می‌تواند پوست حساس را بسوزاند. بجای آن، یک چهارم بخش سرکه را با سه چهارم آب پیش از مصرف رقیق کنید.

حتما پیش از استفاده آن بر روی صورت، این مخلوط را بر روی دست و یا پشت بازوی خود امتحان کنید تا بدانید پوست شما مشکلی نسبت به آن نداشته باشد.

۱۰ – نور

شاید برای شما عجیب به نظر برسد، اما استفاده از نور‌های خاص می‌تواند به اندازه لوسیون‌ها و کرم‌ها مؤثر باشد. نور آبی به عنوان یک ضدعفونی کننده عمل می‌کند و می‌تواند به کشتن باکتری‌هایی که سبب ایجاد آکنه می‌شوند، کمک کند. همچنین برای بهره مندی از این روش، شما می‌توانید ماسک ال‌ای دی را امتحان کنید.