۰ نفر

درمان ریزش مو بعد از بارداری

۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۵۸
کد خبر: 585959
درمان ریزش مو بعد از بارداری

زنان ممکن است پس از بارداری به دلیل نوسانات سطح هورمون، ریزش مو را تجربه کنند. سطح پروژسترون در زنان باردار افزایش یافته و سطح استروژن کاهش یافته است که باعث می شود موها خیلی زود وارد مرحله استراحت خود شود.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ پس از زایمان، موهای جدید شروع به رشد می‌کند و باعث می‌‎شود موهایی که در مرحله استراحت هستند ریزش کند. این معمولاً بین سه تا شش ماه پس از زایمان اتفاق می‌افتد و اکثر زنان به الگوهای رشد موی طبیعی دست می‌یابند. برخی از زنان آکنه، رنگدانه، ترک‌های پوستی، پف چشم، حلقه‌های تیره و ریزش مو را تجربه می‌کنند، در حالی که برخی دیگر درخشش حاملگی را دارند که در تمام طول دوره باقی می‌ماند.

هنگامی که نوزادتان به دنیا می‌آید، در بیشتر روزها با کمبود زمان مواجه خواهید شد و زمانی برای خودتان باقی نمی‌ماند. در دوران بارداری موها در مرحله رشد هستند و مرحله ریزش کند می‌‎شود.

موها می‌تواند سست شود یا وز و خشک، که به دلیل تغییرات هورمونی شایع است. ریزش موها می‌تواند دو برابر نسبت به حالت عادی باشد. پس از زایمان، سطح هورمون به حالت عادی برمی‌گردد و چرخه طبیعی مو از سر گرفته می‌‎شود.

ضروری است تا در این دوره از مصرف زیاد نرم کننده خودداری کنید و بعد از استفاده از انواع نرم کننده، موهای خود را با آب سرد کاملا آبکشی کنید. برای موهای وز از شامپو و نرم کننده‌های ضد وز استفاده کنید. از سشوار بیش از حد خودداری کنید. سعی کنید رژیم غذایی سالم و میوه زیاد و پروتئین و میوه های خشک کافی داشته باشید.

تقویت مو

۱. سالم بخورید

اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما سرشار از غذاهای حاوی آنتی اکسیدان است. برخی از غذاهای خوب برای همین توت فرنگی، سیب، آلو و غیره هستند. آنتی اکسیدان‌ها به تقویت ریشه کمک می‌کند.

۲. پوست سر و موهای خود را تمیز نگه دارید

پوست سر خود را با یک شامپوی ملایم ضد ریزش مو بشویید. موهای خود را حالت دهید تا از شکستگی جلوگیری شود. اگر کمبود زمان دارید، از نرم کننده استفاده کنید.

۳. از کشیدن و بستن مو خودداری کنید

از محکم بسته نگه داشتن موها خودداری کنید زیرا این کار به پوست سر و موهای شما فشار می آورد. با انجام این کار موهای شما به راحتی می ریزد.

۴. مکمل‌های ویتامین

بدن شما پس از بارداری به برخی مکمل‌ها نیاز دارد تا به شما کمک کند قدرت خود را بازیابی کنید. اطمینان حاصل کنید که ویتامین‌های خود مانند ویتامین B و C را به طور مرتب مصرف می‌کنید تا موهایی پرتر داشته باشید.

۵. درمان‌های شیمیایی

از رنگ کردن و صاف کردن موها خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به ریزش مو شود. همچنین، این درمان‌ها نگهداری بالایی دارد، بنابراین اگر واقعاً مجبور به انجام یکی از این موارد برای یک موقعیت خاص نباشید، بهتر است برای مدتی از آنها دوری کنید.