۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

فواید شگفت انگیز خوردن کشمش !

۱۸ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۳۷
کد خبر: 579252
فواید شگفت انگیز خوردن کشمش !

وقتی در مورد میوه‌های خشک سالم و مغذی صحبت می‌کنیم ، کشمش آن ماده غذایی گرانبهایی است که همیشه در صدر جدول قرار دارد.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ قطعاتی چروکیده به رنگ زرد ، قهوه ای یا بنفش که از انگور خشک تهیه می‌شود، سالم و خوشمزه. همه ما می دانیم که انگور بسیار مغذی است ، اما فرآیند خشک کردن باعث می‌شود انگور یا همان کشمش‌ از نظر مواد مغذی و کالری غنی شود.

کشمش که از خاورمیانه سرچشمه  گرفته است، به آرامی در کشورهای اروپایی به ویژه در میان یونانیان و رومیان، رواج یافت. زمانی از کشمش به عنوان ارز و دارو برای درمان مسمومیت غذایی استفاده می‌شد. در حال حاضر این میوه یکی از میوه‌های خشک است که به صورت گسترده مصرف می‌شود و می‌تواند برای افزایش سریع انرژی به انواع اسموتی، بلغور جو دوسر یا ماست اضافه شود.

انواع مختلف کشمش در بازار موجود است، انواع مختلف بسته به نوع انگور مورد استفاده برای پردازش آن. کشمش‌ها معمولاً حداقل پردازش می‌شود، بدون هیچ گونه مواد افزودنی و نگهدارنده. اما به دلیل داشتن کالری زیاد، توصیه می‌شود کشمش را در حد اعتدال مصرف کنید.

خواص کشمش

۴۰ گرم یا یک مشت کشمش حاوی موارد زیر است: کالری: ۱۰۸ ، پروتئین: ۱ گرم، کربوهیدرات: ۲۹ گرم، فیبر: ۱ گرم و شکر: ۲۱ گرم. کشمش همچنین دارای مواد مغذی دیگری مانند آهن ، پتاسیم ، مس ، ویتامین B۶ ، منگنز و بور است. علاوه بر این ، حاوی صفر درصد چربی است. در اینجا برخی از فواید شگفت انگیز خوردن کشمش آورده شده است:

هضم را تقویت می‌کند

کشمش مملو از فیبر ، مخصوصاً برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. به تجمع مدفوع کمک کرده و از یبوست جلوگیری می‌کند. خوردن کشمش به طور منظم همچنین می‌تواند به روند هضم و تعداد باکتری‌های خوب روده کمک کند. انگور خشک شده حاوی اسید تارتاریک است که اعتقاد بر این است که دارای خواص ضد التهابی است و ممکن است خطر سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.

از کم خونی جلوگیری می‌کند

خواص کشمش

کشمش بسیار غنی از آهن است و ممکن است در پیشگیری از کم خونی نقش داشته باشد. کشمش علاوه بر آهن حاوی مس و سایر ویتامین‌های لازم برای ساخت گلبول های قرمز خون و حمل اکسیژن به نقاط مختلف بدن است.

خطر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

یک مطالعه نشان می‌دهد که خوردن کشمش ممکن است با کاهش فشار خون و سطح قند خون، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را کاهش دهد. کشمش همچنین سرشار از پتاسیم است که می‌تواند به آرامش عروق خونی، بیماری‌های قلبی و سکته کمک کند.

با سلول‌های سرطانی مبارزه می‌کند

افزودن کشمش به رژیم غذایی یکی از راه‌های موثر در جلوگیری از رشد سلول‌های سرطانی است. کشمش به عنوان منبع ترکیبات آنتی اکسیدانی ، بدن را از آسیب اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. آسیب اکسیداتیو مسئول رشد سرطان ، رشد تومور و پیری زودرس است.

از سلامت چشم و پوست محافظت می‌کند

کشمش حاوی پلی فنول‌ها ، آنتی اکسیدان‌هایی است که ممکن است از سلول‌های چشم و پوست در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد محافظت کند. کشمش می‌تواند خطر آب مروارید را کاهش دهد. از نظر سلامت پوست ، کشمش می‌تواند پوست را برای مدت طولانی تری جوان نگه دارد و ممکن است خطوط ریز را کاهش دهد.

خطر خوردن کشمش زیاد

کشمش سالم است اما باید در حد اعتدال مصرف شود. مصرف بیش از حد کشمش در یک زمان ممکن است منجر به مشکلات سلامتی مانند افزایش وزن ، ناراحتی های معده مانند مشکلات گوارشی مانند گاز ، نفخ و گرفتگی عضلات شود.

خواص کشمش

روش صحیح کشمش خوردن

در حالی که اکثر مردم دوست دارند کشمش را به صورت خام بخورند ، خیساندن آن ویتامین و مواد مغذی بیشتری به بدن می‌رساند. خیساندن کشمش یک شبه در آب به حل ویتامین ها و مواد معدنی موجود در پوست خارجی کمک می‌کند. این امر باعث می‌شود مواد مغذی به آسانی در دسترس بدن قرار گرفته و جذب بدن شوند. محتوای آنتی اکسیدانی موجود در آن نیز افزایش می‌یابد. راه دیگر این است که کشک خود را با کشمش آماده کنید. به گفته روژوتا دیوکار ، متخصص تغذیه مشهور ، داشتن یک کاسه کشک با کشمش می‌تواند به کاهش التهاب در روده‌ها کمک کرده و لثه‌های شما را سالم نگه دارد و استخوان‌ها و مفاصل شما را قوی‌تر کند.