۰ نفر

راز پوست زیبا بدون مراجعه به پزشک!

۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۶
کد خبر: 577446
راز پوست زیبا بدون مراجعه به پزشک!

همه می‌خواهند راهی آسان برای داشتن پوستی شفاف، بدون چروک و زیبا داشته باشند. اما یافتن ترفندی که واقعاً موثر باشد، واقعا دشوار است.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ هم زنان و هم مردان در هر سنی دچار آکنه ، پوست مرده و حتی چین و چروک می‌شوند. اگر می‌خواهید پوستی زیبا داشته باشید ، می‌توانید با تمیز کردن منظم و استفاده از محصولات متناسب با نیازهای پوست خود آن را دریافت کنید.

ایجاد روال نگهداری و بهبود

با هر روش مراقبت از پوست سازگار باشید با هر روال عادی که ایجاد می‌کنید ، بخش مهم این است که ثابت باشد. این بدان معناست که اگر هم بناست یک روال کوتاه‌تر و ساده‌تر را هر روز انجام دهید بهتر از آن است که بصورت پراکنده هر دو هفته یکبار کار پیچیده تری انجام دهید ، پس بهتر است روال مراقبتی ساده‌تر را انتخاب کنید اما مرتب.

یک روال معمول که می‌توانید در مورد آن منظم باشید به احتمال زیاد چیزی است که با گذشت زمان آن را ادامه می‌دهید. از آنجا که مراقبت طولانی مدت واقعاً چیزی است که برای داشتن پوستی زیبا مورد نیاز است ، به همین دلیل مهم است که چیزی را انتخاب کنید که بتوانید آن را به یک عادت تبدیل کنید.

پوست

اگر مشکل اصلی پوست شما آکنه باشد ، این مهمترین چیز خواهد بود. آکنه یک مشکل پوستی دشوار است و نظافت منظم مهمترین کاری است که می‌توانید برای درمان آن انجام دهید.

حداقل یکبار در روز پوست خود را بشویید. شستن پوست یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای داشتن پوستی زیبا انجام دهید. با گذراندن روز ، انواع آلودگی‌ها و باکتری‌ها را روی پوست خود ایجاد می‌کنید که می‌تواند منافذ پوست شما را مسدود کرده ، باعث قرمزی ، خارش و مشکلات دیگر شود. وقتی پوست خود را می شویید ، این مواد را قبل از اینکه بتوانند مشکل ایجاد کنند ، بردارید.

با شستشوی پوست خود با آب گرم و تمیز شروع کنید. بعد، با یک صابون که مناسب نوع پوست شما است کف ایجاد کنید. شما می‌خواهید از صابون های بدون روغن برای صورت خود استفاده کنید ، مگر اینکه پوست خشک داشته باشید. بدن شما معمولاً با یک صابون مرطوب کننده بهترین کار را می‌‎کند. به آرامی پوست را با استفاده از یک دستمال ، با حرکات دایره‌ای مالش دهید. پس از اتمام کار ، با آب تمیز و خنک بشویید.

برای از بین بردن پوست مرده و کثیف ، پوست خود را لایه برداری کنید. لایه برداری از پوست باعث می‌شود احساس راحتی بیشتری داشته باشید اما همچنین به طرق مختلف به پوست شما کمک می‌‎کند. لایه برداری از مواد بافت دار برای از بین بردن پوست مرده و کثیفی از پوست سالم شما در زیر استفاده می‌‎کند. اکثر مردم آن را با پوست صورت مرتبط می‌دانند ، اما شما در صورت امکان می‌خواهید تمام بدن خود را لایه برداری کنید.

یکی از مزایای اصلی لایه برداری ، لایه برداری در مناطقی است که اصلاح می‌کنید (پاها ، صورت ، هر قسمتی از پوست). هنگام اصلاح ، ریشه ممکن است با باز شدن پوست نامناسب شود و باعث ایجاد موهای زائد شود. با لایه برداری می‌توانید موها را مرتب کرده و از ایجاد برجستگی های قرمز مزاحم جلوگیری کنید. سعی کنید بعد از اصلاح هربار و گاهی قبل از اصلاح نیز لایه برداری کنید.

شما می‌توانید بسیاری از محصولات لایه بردار را در هر کجا که سایر محصولات پوستی یافت می شوند خریداری کنید (از جمله کرم‌ها و ابزارهای پاک کننده) یا می‌توانید برخی از محصولات اولیه را در خانه تهیه کنید. یک گزینه آسان تهیه خمیر جوش شیرین است. جوش شیرین را فقط با چند قطره آب مخلوط کنید تا خمیری ایجاد شود. این می‌تواند مانند "صابون" به منظور لایه برداری پوست استفاده شود. این روی صورت بهترین کار را می‌‎کند. اسکراب شکر خانگی ممکن است برای بقیه بدن بهتر کار کند.

برای جلوگیری از مشکلات بیشتر ، صورت خود را به درستی خشک کنید. وقتی صورت خود را خشک می‌کنید ، از یک حوله معمولی استفاده نکنید و فقط صورت خود را با آن نکشید. این باعث انتشار باکتری‌ها می‌شود که می‌تواند در ابتدا منجر به ناسالم شدن پوست شود. در عوض ، آن را به آرامی با یک حوله تمیز که فقط برای صورت شما استفاده می‌شود بمالید. اگر با آکنه مبارزه می‌کنید ، خشک کردن و استفاده از یک حوله تمیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

با مشکلات پوستی بجای اینکه آنها را بدتر کنید ، برخورد کنید. انواع مشکلاتی وجود دارد که ممکن است با پوست خود داشته باشید ، اما صرف نظر از این که آنها چیست: آنها را نادیده نگیرید! هرچه زودتر برای رفع مشکل رویکرد جدی اتخاذ کنید ، حل آن آسان‌تر خواهد بود. اگر به تنهایی شانس ندارید ، با یک متخصص پوست صحبت کنید. ممکن است دچار بیماری باشید که نیاز به داروی قوی تری نسبت به آنچه در داروخانه‌‌های محلی شما موجود است داشته باشید.

با آکنه و لکه‌ها مقابله کنید. روش‌های مختلفی برای از بین بردن آکنه وجود دارد و کدام یک برای شما مناسب است بستگی به نوع آکنه شما و همچنین نوع پوست شما دارد. آزمایش کنید تا چیزی را پیدا کنید که برای شما مناسب است.

 شما می‌خواهید پوست خشک را به اندازه پوست چرب جدی بگیرید ، حتی اگر ظاهر آن چندان بد نباشد یا در ناحیه‌ای باشد که معمولاً نمی‌بینید. پوست خشک می‌تواند ترک بخورد و شما را در برابر عفونت و آکنه باز کند ، بنابراین مقابله با آن بسیار مهم است. مرطوب کننده‌ها و افزایش مصرف آب محل مناسبی برای شروع و همچنین لایه‌برداری منظم است.

در زمستان مراقب باشید تا از ترک و خشکی جلوگیری کنید. اگر می‌خواهید از سلامت پوست خود اطمینان حاصل کنید ، باید اقدامات بیشتری را برای محافظت از پوست خود در زمستان انجام دهید. دمای سرد بر پوست شما شدید است ، آن را خشک کرده و باعث آسیب می‌شود. تا جایی که می‌توانید پوست خود را با لباس بپوشانید. برای پوستی که باید در معرض دید قرار گیرد ، از کرم مرطوب کننده یا lanolin pr استفاده کنیدبرای محافظت از پوست شما بیش از حد معمول مراقب باشید و آب بدن خود را تامین کنید تا بدن شما نیز به طور طبیعی جبران کند. رطوبت هوای سرد کم است زیرا آب به صورت غبار یا برف رسوب می‌‎کند. چون رطوبت کمی دارد ، آب را از پوست شما می‌کشد و آن را خشک می‌‎کند.

استفاده از محصولات موثر

برای محافظت از پوست خود از ضد آفتاب استفاده کنید. این یکی از مهمترین کارهایی است که می‌توانید برای پوست خود انجام دهید ، نه فقط بر روی صورت بلکه در کل بدن.  اشعه‌های UVA و UVB خورشید بیشترین ساییدگی را بر پوست شما ایجاد می‌‎کند ، اما همین ساییدگی می‌تواند به همین راحتی در تخت برنزه ایجاد شود. هر زمان که در یک روز آفتابی بیرون می‌روید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و از استفاده از تخت های برنزه خودداری کنید.

اگر می‌خواهید محافظت شود ، باید از کرم ضد آفتاب با SPF حداقل 15 استفاده کنید. آن را 30 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب قرار دهید تا بدن شما بتواند آن را جذب کند ، سپس 20 دقیقه پس از بیرون رفتن مجدداً آن را اعمال کنید. اگر از این برنامه اولیه اولیه استفاده می‌کنید ، فقط در صورت خیس شدن یا تعریق زیاد (یا تمام روز در ساحل بمانید) باید مجدداً آن را اعمال کنید.

شما همچنین احتمالاً به اندازه کافی لباس نمی پوشید. برای هر 11 قسمت بدن (سر ، چپ/راست شانه ، چپ/راست دست ، چپ/راست قفسه سینه ، چپ/راست ران و ساق پا چپ/راست) تقریباً از دو طول انگشت برای هر 11 قسمت بدن استفاده کنید.

کرم های ضد آفتاب با SPF بالاتر را نادیده بگیرید. SPF 15 بسیار خوب کار می‌‎کند و فرمولاسیون بالاتر فایده چندانی ندارد. اعداد بالاتر همچنین به این معنی نیست که می‌توانید کمتر استفاده کنید. هنوز باید به همان اندازه استفاده کنید.

برای حفظ صافی پوست از رتینوئیدها استفاده کنید. ویتامین A یک ترکیب حیاتی برای بهبود و حفظ پوست شما است. این روزها ، می‌توانید کرم های مخصوصی بخورید که پوست شما را با رتینوئیدها تزریق می‌‎کند ، که از نظر شیمیایی بسیار شبیه ویتامین A هستند. اینها یکی از معدود محصولاتی است که می‌توانید در بازار خریداری کنید و ثابت شده است که پوست شما را بهبود می بخشد و آسیب‌های ناشی از آن را ترمیم می‌‎کند. آکنه و صاف کردن چین و چروک.رتینوئیدهای تجویز شده بهترین نتایج را خواهند داشت ، اما می‌توانید از رتینول بدون نسخه نیز استفاده کنید ، که مزایایی نیز به همراه خواهد داشت.

از لانولین برای رطوبت طبیعی خود استفاده کنید. لانولین ماده ای است که حیوانات (معمولاً گوسفند) به طور طبیعی تولید می کنند و از پوست و موهای آنها محافظت می‌‎کند. در حالی که شما نمی‌توانید چای بخورید ، اما لانولین هنوز برای پوست شما عالی است. اکثر مردم از طریق محصول Carmex ، که برای صاف کردن ترک خوردگی لب استفاده می‌شود ، با آن آشنا خواهند شد. با این حال ، می‌توانید آن را در مقادیر بیشتری برای استفاده روی دست ، پا ، صورت و هرجایی که پوست شما خشک یا سفت شود دریافت کنید. کیف بالم رایج ترین برند است.

هنگامی که برای اولین بار استفاده از لانولین را شروع کردید ، می‌خواهید بسته به محل قرارگیری و شدت آن ، یک بار در روز یا چند بار در روز ناحیه کرم را بپوشانید. پس از آن ، فقط باید هر چهار یا پنج روز یکبار مجدداً برنامه را اعمال کنید تا پوست شما به همان اندازه نرم بماند.

ماسک‌های صورت را امتحان کنید تا پوست شما حتی صاف تر شود. آیا تا به حال افرادی را در فیلم ها یا تلویزیون مشاهده کرده اید که خیار به چشم دارند و چیزهای عجیب و رنگ آمیزی روی صورت خود دیده اند؟ اونم ماسک صورت ماسک‌ها نوعی ماده خامه ای هستند که می توان آنها را از انواع مختلفی تهیه کرد.

ماسک‌های تهیه شده با زردچوبه ، زغال اخته ، ماست با کشت فعال ، ویتامین E و رتینول/رتینوئیدها همگی باید دارای مزایایی باشند. همه این مواد دارای علم واقعی در مورد نحوه کمک به پوست شما هستند.

مراقب مواد اصلی مانند آب لیمو باشید ، زیرا تنها کاری که انجام می دهد ضدعفونی کردن است. آب لیمو در واقع می‌تواند مشکلات پوستی بیشتری را برای بسیاری از افراد ایجاد کند ، بنابراین بهتر است آن را ایمن بازی کنید و از این نوع ماسک رایج اجتناب کنید.

با این حال ، شما می‌خواهید ترکیب اصلی ماسک را با آنچه پوست شما نیاز دارد ، ترکیب کنید. ماسک‌های ذغالی برای پوست های چرب مفید هستند اما می توانند خشکی پوست را بدتر کنند. ماسک‌های ویتامین E برای پوست های خشک مفید است اما اگر پوست شما به طور طبیعی چرب است می‌تواند باعث ایجاد جوش شود.