۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

خواص جالب میوه های سنگی

۳۰ مهر ۱۴۰۰، ۱۰:۰۴
کد خبر: 573352
خواص جالب میوه های سنگی

میوه های سنگی، در اصل میوه هایی هستند که دارای گودالی در مرکز هستند که توسط یک پوشش گوشتی احاطه شده است.

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ کلمه میوه سنگ از "گودال" یا "سنگ" در مرکز میوه شیرین و گوشتی گرفته شده است. میوه‌های سنگی بیشتر فصلی هستند زیرا زمان زیادی برای رسیدن آنها پس از برداشت زمان می برد. در اینجا همه آنچه باید در مورد میوه‌های سنگی ، مزایای سلامتی آنها و بهترین راه لذت بردن بدانید ، آمده است!

مزایای میوه‌های سنگی برای سلامتی

انواع مختلفی از میوه‌های سنگی مانند هلو ، گیلاس ، زردآلو ، آلو و انبه وجود دارد. میوه‌های سنگی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها، فیبرها ، ویتامین‌های A ، C ، E و مواد معدنی هستند. از آنجایی که زمان زیادی برای رسیدن این میوه‌ها طول می‌کشد، آنها دارای ترکیب متراکم مواد مغذی همراه با رایحه‌ای جذاب هستند. در واقع عطر این میوه‌ها نشان دهنده رسیده بودن است. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا باید آنها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

خواص جالب میوه های سنگی

ایمنی را افزایش می دهد

میوه‌های سنگی سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C هستند که برای تقویت ایمنی بدن بسیار مفید است ، مقاومت ایجاد می‌کند و به کاهش تاثیر استرس اکسیداتیو ناشی از وجود رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. علاوه بر این ، مصرف میوه‌های سنگی همچنین به افزایش تولید WBC (گلبول‌های سفید خون) کمک می‌کند که در مبارزه با عفونت‌ها و آلرژی‌ها کمک می‌کند.

افزایش تولید کلاژن

وجود ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها در میوه‌های سنگی می‌تواند به طور طبیعی تولید کلاژن در بدن را افزایش دهد ، که به بهبود پوست و مو کمک می‌کند. میوه‌های سنگی مانند زردآلو ، آلو و عصاره آنها نیز در تهیه محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. خواص غنی از آنتی اکسیدان در این میوه‌ها به کاهش سرعت پیری پوست کمک می‌کند.

خواص جالب میوه های سنگی

فشار خون را کاهش می دهد

تهیه اسموتی ، شیک یا سالاد تهیه شده با میوه‌های سنگی می‌تواند به طور طبیعی فشار خون بالا را کنترل کند. غلظت بالای پتاسیم در میوه‌های سنگی مانند هلو ، آلو و شلیل می‌تواند به کاهش فشار خون بالا ، کاهش خستگی و بهبود گردش خون در بدن کمک کند. همچنین به آرامش اعصاب و ماهیچه ها کمک می‌کند.

خواص جالب میوه های سنگی

چگونه می‌توان میوه‌های سنگی را در رژیم غذایی روزانه گنجاند؟

از آنجایی که میوه‌های سنگی دارای طعم ، بافت و عطر شیرین خوبی هستند ، می‌توان از آنها به روش های مختلف استفاده کرد. با این حال ، اگر می‌خواهید از مزایای سلامتی این میوه‌ها استفاده کنید ، توصیه می‌شود آنها را با تهیه اسموتی ، آب میوه ، بلغور جو دوسر یا پودینگ چیا استفاده کنید. همچنین می‌توانید آنها را به سالاد اضافه کنید تا جلوه ای شاداب به وعده های غذایی خود بدهید. جدا از آن ، می‌توان آنها را به عنوان پای ، کیک یا فرنی پخت ، اما طبخ غذا مطمئناً از خواص تغذیه ای این میوه‌ها می کاهد.

خواص جالب میوه های سنگی