۰ نفر

افراد مبتلا به میگرن خواب عمیق کمتری دارند

۲۵ مهر ۱۴۰۰، ۲:۵۲
کد خبر: 572126
افراد مبتلا به میگرن خواب عمیق کمتری دارند

بر اساس یک تحقیق جدید، افراد مبتلا به میگرن ممکن است مرحله خواب کمتری برای تفکر و حافظه داشته باشند.

به گزارش CNN، حرکت سریع چشم یا REM،   نقطه شیرین چرخه‌های خواب ما است که با رویاپردازی بیشتر، حرکت بدنی و ضربان قلب و تنفس سریعتر نسبت به سایر مراحل خواب مشخص می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، در یک متاآنالیز حاصل از ۳۲ مطالعه، بزرگسالان و کودکان مبتلا به میگرن بیشتر از افراد سالم بدون میگرن از کیفیت ذهنی و عینی برخوردار بودند. یافته‌های متاآنالیز روز چهارشنبه در مجله Neurology، مجله پزشکی آکادمی نورولوژی آمریکا منتشر شد.

یکی از نویسندگان این مطالعه، جان هافمن، مدرس ارشد بالینی مغز و اعصاب در کالج کینگ لندن، در این باره می‌گوید: "ما می‌خواستیم تحقیقات اخیر را تجزیه و تحلیل کنیم تا تصویر واضح تری از نحوه تاثیر میگرن بر الگوی خواب افراد و شدت سردرد آن‌ها بدست آوریم. "

هافمن، یکی از اعضای آکادمی نورولوژی آمریکا، می‌افزاید: "به این ترتیب، پزشکان می‌توانند از افراد مبتلا به میگرن بهتر حمایت کنند و درمان‌های موثرتری را برای خواب ارائه دهند. " هافمن در مورد هیات‌های مشاوره شرکت می‌کند و از چندین شرکت دارویی افتخارات دریافت کرده است، اما به گفته نویسندگان، این فعالیت‌ها به کار‌های ارائه شده مربوط نمی‌شود.

نویسندگان نوشتند که ارتباطات قبلی بین اختلالات خواب و میگرن مشاهده شده برای محققان دشوار است، زیرا تغییرات در خواب می‌تواند محرک، درمان یا علامت میگرن باشد.

اگرچه میگرن حدود ۱ میلیارد نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد و یکی از علل اصلی ناتوانی در سراسر جهان است، اما بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۸، تحقیقات زیادی در مورد اینکه بیماران میگرنی در مورد کیفیت خواب خود چه فکری می‌کنند و اینکه آیا آزمایشات عینی آزمایشگاهی با آن‌ها مطابقت دارد، انجام نشده است.

متاآنالیز جدید شامل بیش از ۱۰ هزار بزرگسال و کودک بود که در مطالعات قبلی شرکت کرده بودند. بزرگسالان مبتلا به میگرن در شاخص کیفیت خواب پیتسبورگ نمره بدتری نسبت به شرکت کنندگان سالم داشتند، پرسشنامه‌ای که در مورد کیفیت خواب، مدت زمان به خواب رفتن، مدت و کارآیی خواب، اختلالات خواب، استفاده از دارو‌های خواب و اختلال عملکرد روز می‌پرسد. این یافته بیشتر در میان بزرگسالان مبتلا به میگرن مزمن و نه اپیزودیک رایج بود.

بسیاری از شرکت کنندگان تحت پلیسومنوگرافی یک شبه قرار گرفته بودند، یک مطالعه خواب که برخی عملکرد‌های بدن را هنگام خواب شرکت کنندگان ثبت می‌کند و برای تشخیص اختلالات خواب استفاده می‌شود. این آزمایش‌ها نشان داد که بزرگسالان و کودکان مبتلا به میگرن درصد کمتری از خواب REM نسبت به گروه‌های کنترل داشتند. کودکان مبتلا به میگرن نیز زمان کمتری برای به خواب بردن داشتند، زمان خواب کلی کمتری داشتند و زمان بیداری بیشتری داشتند.

سردرد و میگرن با بی خوابی، راه رفتن در خواب، دندان قروچه، سندرم پای بی قرار و نارکولپسی همراه است، این مطالعه نشان می‌دهد که با افزایش سن، "نقطه شیرین" خواب خود را برای محافظت از مغز پیدا کنید.

مطالعات موجود در متاآنالیز گزارش نمی‌دهد که آیا بیماران میگرنی در طول خواب خود میگرن را تجربه کرده اند یا خیر، و شش مطالعه شامل یک شب اضافی برای سازگاری شرکت کنندگان با آزمایشگاه خواب نمی‌شود، که می‌تواند بر خواب REM تأثیر بگذارد. بر اساس این مطالعه، نویسندگان نمی‌توانند به طور کامل تشخیص بالقوه سلامت روان یا استفاده از دارو‌ها را که هر دو می‌توانند بر خواب تأثیر بگذارند، در نظر بگیرند.

بر اساس این مطالعه، یکی از علائم میگرن که پس از محرومیت از خواب REM بدتر شده است، آلودینیا پوستی است، هنگامی که فردی بعد از لمس پوست خود احساس درد می‌کند که معمولاً باعث ایجاد درد نمی‌شود. این نشان دهنده اختلال احتمالی در فرآیند‌های خواب REM است که می‌تواند باعث میگرن شود.

راه‌هایی وجود دارد که هم بزرگسالان و هم کودکان می‌توانند مشکلات میگرنی مربوط به خواب یا مشکلات مربوط به خواب را کاهش دهند. به گفته یک درمانگر، چگونه می‌توان عادات خواب را برای حمایت از سلامت عاطفی بهبود بخشید. برای کودکان، آکادمی اطفال آمریکا رعایت بهداشت خواب، شامل هشت تا ۱۰ ساعت شبانه و خاموش کردن فناوری یک ساعت قبل از خواب و رژیم غذایی سالم را توصیه می‌کند.

اگر فرزند شما در خوابیدن مشکل دارد، پزشک متخصص اطفال ممکن است آزمایش‌هایی برای خروپف یا اختلالات خواب که با میگرن ارتباط دارد، توصیه کند. خوردن سه وعده غذایی در زمان‌های ثابت روزانه، هیدراته ماندن و اجتناب از غذا‌های فراوری شده، که معمولاً محرک‌های میگرن بیشتری دارند، از جمله شیرین کننده‌ها، افزودنی‌ها و رنگ‌های مصنوعی، می‌تواند کمک کننده باشد.