۰ نفر

بررسی علل اصلی بروز فشارخون بارداری

۷ مهر ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبر: 566807
بررسی علل اصلی بروز فشارخون بارداری

یک متخصص زنان و زایمان به تشریح عواملی که منجر به افزایش فشار خون بالا در بارداری می‌شود، پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محبوب شیرازی، متخصص زنان و زایمان اظهار کرد: فشار خون بالا در بارداری یکی از موارد احتمالی است که امکان دارد در بسیاری از خانم‌های باردار ایجاد شود.

او افزود: منظور از فشار خون بالا فشار خون ۱۳ بر روی ۸ یا بیشتر است که چنین شرایطی اگر کنترل نشود، وضعیت بدی برای خانم‌های باردار ایجاد می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان با اشاره به عواملی که منجر به فشار خون بالا در بارداری می‌شود، گفت: اضافه وزن یا چاقی، مصرف سیگار و الکل، عدم فعالیت کافی، تجربه اولین بار داری، سن، سابقه خانوادگی فشار خون، بارداری دوقلو یا بیشتر از جمله عوامل ایجاد فشار خون بالا در بارداری محسوب می‌شود.

شیرازی با اشاره به اینکه انتخاب سبک زندگی ناسالم ممکن است منجر به افزایش فشار خون در بارداری شود، بیان کرد: باید به دنبال اصلاح سبک زندگی خودمان باشیم، خانم‌هایی که معمولا اولین بارداری خود را تجربه می‌کنند، دچار فشار خون بالا در بارداری می‌شود.

او ادامه داد: احتمال چنین عارضه‌ای در بارداری بعدی بسیار کمتر است، خانم‌های که بارداری دوقلو یا چندقلویی دارند بیشتر از سایر افراد در معرض فشار خون بالا هستند؛ همچنین خانم‌هایی که با استفاده از آی وی اف اقدام به بارداری می‌کنند، ممکن است بیشتر از سایر خانم‌های باردار در معرض فشار خون بالا قرار گیرند.

این متخصص زنان و زایمان تاکید کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد خانم‌هایی که بالای ۳۵ سال سن دارند در هنگام بارداری بیشتر در معرض فشار خون بالا قرار می‌گیرند.

او گفت: برخی از خانم‌ها ممکن است عکس این موضوع برایشان ایجاد شود و دچار افت فشار خون شوند لذا کسانی که دچار سردرد، سرگیجه، حالت تهوع و احساس ضعف می‌کنند باید بدانند که دچار افت فشار خون هستند.