۰ نفر

سینوفارم برای بچه ها هیچ عارضه ای ندارد

۲۹ شهریور ۱۴۰۰، ۲۱:۳۵
کد خبر: 564167
سینوفارم برای بچه ها هیچ عارضه ای ندارد

دبیرکمیته علمی کشوری کرونا گفت: مطالعات خوبی راجع به تزریق واکسن سینوفارم به نوجوانان در دنیا انجام شده و مشخص شده هم کارآیی لازم را دارد و هم عارضه جدی مشاهده نشده است .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما؛  جماعتی در مصاحبه اختصاصی  افزود: واکسیناسیون نوجوانان در بسیاری از کشورهای اروپایی ، آسیا و حتی در خاورمیانه شروع شده است و تمام نهادهای علمی اطفال در دنیا تایید کرده اند که باید برای شکستن زنجیره همه گیری بچه ها هم واکسینه شوند.

وی افزود: واکسیناسیون افراد 12 تا 18 سال هیچ عارضه خاصی ندارد و مانع از گسترش بیماری در بچه ها به خصوص در مدارس می شود .

دکتر جماعتی گفت: هر واکسنی که سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت تایید کند هیچ گونه عارضه خاصی نخواهد داشت و در بسیاری از کشورهای دنیا هم از واکسن سینوفارم برای بچه ها استفاده شده و عارضه ای مشاهده نشده است.

وی با اشاره به نوع واکسن سینوفارم موجود در ایران گفت: سینوفارمی که در ایران تزریق می شود همان واکسن اصلی و با همان نام تجاری اصلی سینوفارم است و عوارضی که در کودکان تاکنون وجود داشته درحد احساس ضعف و درد در ناحیه تزریق بوده که بعد از دو روز رفع شده است.