۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

۷ روش برای جلوگیری از یبوست بعد از جراحی سزارین

۲۱ شهریور ۱۴۰۰، ۱۱:۲۰
کد خبر: 561511
۷ روش برای جلوگیری از یبوست بعد از جراحی سزارین

هرساله، در ایالات متحده حدود ۳۰ درصد از نوزادان از طریق زایمان سزارین به دنیا می‌آیند. نگهداری از نوزاد در زمانی که خود مادر هنوز به طور کامل بهبود پیدا نکرده است کار سختی است مخصوصاً اگر زایمان آن‌ها سزارین باشد .

به گزارش اقتصادآنلاین، زیرا بهبودی در زایمان سزارین سخت‌تر از زایمان طبیعی یا واژینال است‌. مثل هر عمل جراحی دیگر که عوارضی دارد، زایمان سزارین نیز عوارض و خطراتی را دارد.

بسیاری از مادران بعد از زایمان دچار یبوست می‌شوند. پس از عمل پرسنل بیمارستان از مادران می‌خواهند که در زمان مناسب کمی قدم بزنند. این کار به جلوگیری از لخته شدن خون و یبوست کمک می‌کند. در ادامه به بررسی هفت پیشنهاد برای جلوگیری از یبوست می پردازیم:

به‌اندازه کافی پیاده‌روی کنید:

تا هرچه قدر که نیرو دارید سعی کنید در خانه راه بروید. مدت‌زمان آن را هر روز بیشتر کنید. زیرا حرکت کردن و راه‌رفتن به گاز و نفخ معده کمک می‌کند.

پیاده روی

مایعات گرم بنوشید:

هر روز یک لیوان آب گرم با آب‌لیمو بنوشید. در طول روز از چای‌های گیاهی مثل بابونه یا رازیانه استفاده کنید. گفته شده است که رازیانه به افزایش شیر مادر کمک می‌کند و همچنین به گاز و نفخ معده کمک می‌کنند. در طول روز آب بنوشید اما نه آب یخ

آلو خشک بخورید:

آلو خشک برای درمان یبوست مناسب است. می‌توانید آن را با صبحانه خود بخورید و یا در طول روز از آن استفاده کنید.

آلو خشک

 از موادی که دارای فیبر هستند استفاده کنید:

شما حتماً باید مقدار فیبر زیادی در وعده‌های غذایی خود داشته باشید. مثل میوه‌ها، سبزیجات، غلات سبوس‌دار و نان‌ها.

به‌اندازه کافی استراحت کنید:

برای کمک به بدن خود بعد از جراحی استراحت کافی داشته باشید.

غذا‌های غنی از آهن بخورید:

مکمل‌های آهن باعث بدتر شدن یبوست می‌شوند اما به‌جای آن می‌توانید غذا‌های غنی از آهن را امتحان کنید. مثل مرغ، گوشت قرمز، لوبیا سبزیجاتی که دارای برگ‌های تیره هستند.

اضطراب را از خود دور کنید:

استرس و اضطراب باعث یبوست می‌شود. سعی کنید آرام باشید و در طول روز زمانی را به تنفس عمیق و مدیتیشن اختصاص دهید.

آیا مصرف کافئین ضرر دارد؟

قهوه ممنوع

گفته شده است که قهوه به بسیاری از افراد کمک می‌کند تا برنامه منظمی برای دفع مدفوع داشته باشند. اما در دوران شیردهی باید از مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار خودداری کنید.