۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آیا گشنیز می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

۱۹ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۰۰
کد خبر: 560930
آیا گشنیز می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

کاهش وزن کار ساده‌ای نیست و داشتن رژیم غذایی متعادل به همراه تحرکات بدنی می‌تواند به اصولی بودن این کار کمک کند. همچنین باید بدانیم که کاهش وزن ناگهانی و زیاد ممکن نیست و آسیب‌های زیادی را به بدن وارد خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین، جالب است بدانید که اگر رژیم غذایی شما سالم و اصولی نباشد، هیچ ورزشی در دنیا باعث کاهش وزن شما نخواهد شد. برای سرعت بخشیدن به کاهش وزن، می‌توان از مواد غذایی مؤثر در افزایش متابولیسم استفاده کرد که گیاهان و مواد غذایی طبیعی به دلیل ارگانیک و بی‌ضرر بودن بهترین انتخاب برای این کار خواهد بود.

تخم گشنیز

هندی‌ها معتقدند قدیمی‌ترین ادویه برای پخت غذا گشنیز است و می‌توان گفت آن‌ها غذایی که گشنیز چاشنی آن نباشد مصرف نمی‌کنند. گشنیز خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و باعث کاهش کلسترول و فشارخون می‌شود، اشتها را افزایش می‌دهد و به فرایند هضم غذا کمک می‌کند.

این گیاه حاوی آنزیم‌هایی است که سیستم گوارش را تحریک می‌کنند و فرایند هضم را تسریع می‌بخشند؛ همچنین فیبر موجود در این گیاه به کاهش چربی کمک می‌کند. خاصیت "سم‌زدایی" این گیاه به دفع سموم بدن کمک می‌کند و با دفع سریع سموم نیز فرایند کاهش وزن سریع‌تر انجام می‌شود.

گشنیز

ریزمغذی‌هایی که در گشنیز وجود دارند به ازبین‌رفتن گلوکز کمک می‌کنند و چربی عضلات را کاهش می‌دهند؛ آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این گیاه نیز به تسریع این کار کمک می‌کنند.

چگونه برای کاهش وزن از گشنیز استفاده کنیم؟

هرگونه مصرف گشنیز (خام و یا پخته) می‌تواند به کاهش وزن شما کمک کند؛ اما در برخی روش‌ها عملکرد آن بهتر خواهد بود، یکی از آن‌ها تهیه عصاره گشنیز است. برای این کار کافی است چند برگ گشنیز را داخل لیوان و یا بطری آب خود بریزید و هر روز به جای آب و دیگر مایعات از آن استفاده کنید؛ با این کار به سم‌زدایی بدن خود نیز کمک می‌کنید. می‌توانید به نوشیدنی خود آب‌لیمو و یا عسل اضافه کنید تا علاوه بر خوش طعم شدن فواید بیشتری نیز داشته باشد.