۰ نفر

۱۰ خاصیت پوست پرتقال!

۲۶ مرداد ۱۴۰۰، ۱۴:۰۵
کد خبر: 554362
۱۰ خاصیت پوست پرتقال!

پرتقال یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در دنیاست، اما آیا می‌دانید پوست سالم‌ترین قسمت کل میوه است؟ تعجب آور است، نه؟ در صورتی که فکر می‌کنید با پوست باقی مانده پرتقال چه کار کنید؟! امروز و در این گزارش با خواص جالبی از پوست این میوه آشنا خواهید شد.

پوست پرتقال چگونه برای شما مفید است؟

اقتصاد آنلاین - فرناز خیابانی؛ برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که پوست پرتقال در واقع سالم‌ترین قسمت از کل این میوه است و این موضوع به نظر می‌رسد شگفت‌آور باشد. تحقیقات جدید به ما می‌گوید که پوست پرتقال سرشار از فلاونوئیدها و چندین ماده شیمیایی مهم دیگر است که فواید مختلف سلامتی را ارائه می‌دهد. در حالی که گوشت پرتقال حاوی حدود 71 میلی گرم ویتامین C است، پوست آن حاوی بیش از 136 میلی گرم ویتامین است.

همچنین پوست مملو از مس، کلسیم، منیزیم، فولات، ویتامین A و سایر ویتامین‌های گروه B و فیبرهای غذایی است.

فواید پوست پرتقال چیست؟

1. پوست پرتقال به جلوگیری از سرطان کمک می‎‌کند

تأثیر پوست مرکبات به طور کلی در جلوگیری از فعالیت‌های سلول‌های سرطانی از راه‌های متعدد و قابل توجهی ثابت شده است.

2. سلامت ریه را بهبود می‌بخشد

به دلیل داشتن محتوای عالی از ویتامین C، پوست پرتقال به تجمع احتقان و پاکسازی ریه‌ها کمک می‎‌کند. ویتامین C همچنین ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و این به دفع و جلوگیری از عفونت‌های ریوی کمک می‎‌کند.

لایه برداری با پاکسازی ریه‌ها می‌تواند به شما در دفع بلغم کمک کند. افزایش ایمنی همچنین از بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری می‌‎کند.

پوست پرتقال

3. به درمان دیابت کمک می‌‎کند

مطالعات نشان داده است که چگونه درمان با عصاره پوست پرتقال، می‌تواند به جلوگیری از نفروپاتی دیابتی کمک کند.

4. تقویت قلب

پوست پرتقال سرشار از یک فلاونوئید به نام هسپریدین است که نشان می‌دهد سطح کلسترول خون و فشار خون را کاهش می‌دهد. پوست همچنین دارای خواص ضد التهابی است و از آنجا که بیماری‌های قلبی ناشی از التهاب است، می‌توانند در این زمینه کمک کنند.

مجموعه دیگری از ترکیبات موجود در پوست پرتقال، فلاون‌های پلی متوکسیلله هستند که سطح کلسترول را بهتر از داروهای تجویز شده پایین می‌آورند.

5. در کاهش وزن کمک می‌کند

پرتقال کم کالری است و این یکی از دلایل اضافه کردن رژیم غذایی برای کاهش وزن است. و آنها با فیبر غذایی پر شده‌اند که اشتهای شما را کنترل می‌‎کند .

پوست پرتقال همچنین حاوی ویتامین C است که به عنوان سوزاندن چربی شناخته شده است.

پوست پرتقال

6. سلامت چشم را تقویت می‌کند

اگرچه اطلاعات کمتری در این مورد وجود دارد، اما برخی منابع می‌گویند که ترکیباتی مانند لیمونن ، دکنال و سیترال در پوست پرتقال می‌تواند به تقویت سلامت چشم کمک کند. آنها دارای خواص ضد التهابی هستند که با عفونت‌ها مقابله می‌کند و بینایی را بهبود می بخشد.

7. تقویت سلامت گوارش 

فیبر موجود در پوست میوه به هضم غذا کمک کرده و نظم را تقویت می‌‎کند. مطالعات همچنین نشان می‌دهد که به طور کلی از پوست مرکبات از دوران باستان برای درمان اختلالات گوارشی استفاده می‌شده است .

8. به مبارزه با التهاب کمک کنید

یک مطالعه در نیویورک نشان می‌دهد که چگونه پوست پرتقال خاصیت ضد التهابی بسیار خوبی از خود نشان می‌دهد . تحقیقات بیشتر به ما می‌گوید که چگونه پوست پرتقال می‌تواند التهاب را به روشی مشابه ایندومتاسین _ داروی ضد التهاب _ سرکوب کند.

همچنین، فلاونوئیدهای موجود در پوست پرتقال به نفوذ در غشاها و التهاب معروف هستند.

9. از دندان ها محافظت کنید

به لطف خواص ضد باکتریایی پوست پرتقال، شما را در برابر پوسیدگی دندان محافظت می‎‌کند .

علاوه بر این، شما همچنین می‌توانید دندان‌های خود را با استفاده از پوست پرتقال سفید کنید. لیمونن موجود در پوست پرتقال به عنوان یک رایحه و حلال طبیعی نیز عمل می‎‌کند. این کمک می‎کند تا دندان های شما به روشی طبیعی سفید شود.

10. باعث درخشش پوست می‌شود

پوست پرتقال به عنوان ماده‌ای موثر برای درمان جوش‌های سرسیاه‌، حذف سلول‌های مرده، آکنه و لکه‌های پوستی، محسوب می‌شود. همچنین صورت شما را روشن می‎‌کند. برای بدست آوردن این درخشش اضافی یا از بین بردن تیرگی پوست صورت می‌توانید به آن شیر یا کشک نیز اضافه کنید.