۰ نفر

وزیر راه و شهرسازی:

کاهش انتظار برای خانه‌دار شدن در شهرها به کمتر از سه/ امید به خانه‌دار شدن را به زیر ۱۰سال می‌رسانیم

۵ شهریور ۱۳۹۸، ۹:۱۸
کد خبر: 376475
کاهش انتظار برای خانه‌دار شدن در شهرها به کمتر از سه/ امید به خانه‌دار شدن را به زیر ۱۰سال می‌رسانیم

وزیر راه و شهرسازی گفت: با اجرای برنامه اقدام ملی تولید مسکن، انتظار خانه دار شدن در کلانشهرها به کمتر از ۱۰ و سایر شهرها به کمتر از سه سال خواهد رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، عملیات ساخت ۱۱۰هزار واحد مسکونی در سراسر کشور - از مجموع ۴۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن- صبح امروز در مراسمی با حضور رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی و برخی از مقامات دولت در منطقه تهرانسر تهران آغاز شد.

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با بیان اینکه این برنامه برای رونق بخشیدن به نهضت خانه سازی آغاز می شود و همواره یکی از برنامه های مورد نظر رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور، رونق بخشیدن به تولید مسکن بوده است، گفت: امیدواریم با اجرای این برنامه تولید مسکن برای جامعه هدف را به یک جریان پایدار تبدیل کرده و در تلاشیم امید به خانه دار شدن مردم با اجرای اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در شهرهای بزرگ به زیر ۱۰ سال و در سایر شهرها به کمتر از سه سال برسد و دغدغه خانه دار شدن مردم را کاهش دهیم.

وی افزود: با توجه به اجرای این برنامه و پایدار شدن تولید مسکن، در نظر داریم اعتمادسازی در وهله نخست میان دولت و سازنده و در مرحله دوم میان سازندگان با مردم را ایجاد کنیم که مردم بتوانند خانه های بادوام و با کیفیت خریداری کنند.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه اجرای این برنامه در اشتغال نیز تأثیر خواهد داشت، گفت: از مجموع۴۰۰ هزار واحد در برنامه اقدام ملی تولید مسکن، امروز ساخت ۱۱۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده و این برنامه کاملا سنجیده بوده است به گونه ای که نقاطی انتخاب شده که در متن شهر باشد و مشکل زیربنایی و سرانه نداشته باشد.

اسلامی یادآور شد: یکی دیگر از مواردی که در برنامه اقدام ملی مورد نظر قرار گرفته است متناسب بودن نیاز و تقاضای جامعه هدف با میزان ساخت و ساز است همچنین حجم سرمایه گذاری در بخش مسکن برای ساخت این ۱۱۰ هزار واحد، ۱۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است که ۱۳۰ هزار اشتغال پایدار ایجاد خواهد کرد.

به گفته وزیر راه و شهرسازی: از دیگر نتایج اجرای این برنامه تاثیر آن بر تحرک ساخت و ساز بوده و سایر بخش ها نیز وارد مدار می شوند و رونق به بخش ساخت و ساز برمیگردد.

وی تاکید کرد: با هماهنگی با بانک مرکزی قرار شده است تا همه بانک ها علاوه بر بانک عامل بخش مسکن تا سقف ۲۰ درصد کل تسهیلات خود در سال جاری و سال آینده را به بخش مسکن پرداخت کند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: بر اساس مطالعاتی که داشته ایم منابعی که بانک ها در بخش مسکن وارد کرده اند همواره از حداقل ریسک برخوردار بوده و بازگشت آنها با بالاترین درصد روبرو بوده است.

اسلامی افزود: همچنین طی تفاهم نامه ای که با ستاد اجرایی فرمان امام داشته ایم قرار است ۵۰ هزار واحد مسکونی برای خانوارهای تحت پوشش این ستاد احداث شود که ۶۵۰۰ واحد از ۱۱۰ هزار واحدی که امروز کلنگ زنی می شود متعلق به خانوارهای تحت پوشش این ستاد خواهد بود.

وی ادامه داد: تفاهم نامه ای نیز میان وزارت راه و شهرسازی با وزارت دفاع داشته ایم که قرار است با همکاری نیروهای مسلح ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در اراضی وابسته به این نیروها برای پرسنل نیروهای مسلح ساخته شود.

اسلامی یادآور شد: از دیگر اقدامات انجام شده اتصال صندوق پس انداز مسکن یکم به طرح اقدام ملی مسکن بود که بر اثر آن تسهیلات متعلق به صندوق مسکن یکم که برای خرید مسکن به متقاضیان پرداخت می شود، به این پروژه ها متصل خواهد شد. چرا که کسانی که قصد داشتند از این محل اقدام به خرید مسکن کنند، با افزایش سنگین قیمت مواجه شدند و می توانند با استفاده از تسهیلات صندوق مسکن یکم به خرید مسکن در طرح اقدام ملی بپردازند.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در برنامه اقدام ملی مسکن، ساخت مدرسه و سایر تاسیسات زیربنایی و روبنایی را نیز در کنار ساخت مسکن در دستور کار قرار داده ایم تا مردم بتوانند در هنگام تحویل واحدها همه موارد را به صورت یکجا با هم داشته باشند.