۰ نفر

فرق حلقه ازدواج مردانه پلاتین اصل با طلای سفید در چیست؟

۱۸ دی ۱۴۰۱، ۱۴:۴۴
کد خبر: 693716
فرق حلقه ازدواج مردانه پلاتین  اصل با طلای سفید  در چیست؟

حلقه ازدواج مردانه پلاتین به دلیل عدم استفاده از طلا در ساختار خود موردتوجه خریداران است. با توجه به اینکه تحقیقات ثابت کرده‌اند طلا برای مردان مضر است، اغلب مردان ترجیح می‌دهند از حلقه ازدواج مردانه پلاتین استفاده کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ قیمت حلقه ازدواج مردانه پلاتین از حلقه طلای سفید و زرد بالاتر است، پلاتین به دلیل خواص و مقاومت بالایی که دارد نه‌تنها در حلقه‌های مردانه بلکه در ساخت حلقه‌های زنانه نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد. حلقه ازدواج مردانه طلا ساختار متفاوتی دارد، حلقه مردانه هم به‌صورت نگین‌دار و هم به‌صورت رینگ ساده بدون نگین و جواهر تولید و طراحی می‌شود. طراحی حلقه مردانه بر اساس طرح مدنظر شما نیز قرار می‌گیرد. با طراحی اختصاصی قیمت حلقه ازدواج مردانه افزایش پیدا می‌کند.

اکثر مردان مطمئن نیستند که در مورد حلقه ازدواج خود به دنبال کدام نوع فلز و ظاهر هستند. برخی از زوج‌ها تصمیم می‌گیرند که با گروه‌های خود هماهنگ شوند، درحالی‌که برخی دیگر اهمیتی نمی‌دهند که گروه‌های آن‌ها متال‌ها و سبک‌های متفاوتی باشند.

حلقه‌های ازدواج پلاتین مردانه همیشه یک انتخاب عالی هستند. آن‌ها خیره‌کننده به نظر می‌رسند، بادوام هستند و مانند هیچ‌چیز دیگری می‌درخشند. چه به دنبال اندازه کامل باشید، چه بخواهید حکاکی و سایر ویژگی‌های سفارشی‌سازی را داشته باشید. تمام نوارهای عروسی پلاتینیم مردانه ما ضمانت مادام‌العمر محدود ارائه می‌شوند. همه حلقه‌های پلاتین ما ۹۵۰ پلاتین (۹۵٪ پلاتین و ۵٪ روتنیوم (حاوی نیکل) هستند.


انتخاب‌ها از حلقه‌های ازدواج پلاتین مردانه شامل رنگ‌های عمیق بسیاری است که نماد عشق شما به یکدیگر است.. ما سبک‌های مختلفی مانند لبه‌های صیقلی، پوشش‌های سیمی و موارد دیگر داریم. خرید پلاتین به این معنی است که کلاس، پیچیدگی و استایل خود را بهبود می‌دهید. درحالی‌که گران‌تر از فلزات دیگر است، ارزش هر پنی را دارد. انتخاب‌ها شامل برخی از بهترین انتخاب‌های موجود در بازار امروز است.

فرق بین پلاتین و طلای سفید چیست ؟ یک تصور غلط رایج این است که طلای سفید و فلزات پلاتین اساساً در طول زمان عملکرد یکسانی خواهند داشت زیرا در زمان خرید یکسان به نظر می‌رسند. با این مطلب از سایت مهدی میرزایی همراه باشید.

طلای سفید یک فلز سفید زیبا است و ما اغلب آن را توصیه می‌کنیم، اما هر مصرف‌کننده باهوشی باید با بالا رفتن عمر استفاده برخی از معایب این فلز را بداند. یک قطعه طلای سفید طلای خالص نیست.

حلقه پلاتین مردانه

هنگامی‌که طلای سفید ساخته می‌شود، طلای زرد با فلزات سفید مانند نقره، پالادیوم یا نیکل مخلوط می‌شود. هنگامی‌که فلزات باهم مخلوط شدند، یک قطعه طلای سفید سپس “رودیوم اندود” می‌شود تا ظاهری سفیدتر و براق‌تر به آن بدهد. این همان چیزی است که باعث می‌شود یک قطعه طلای سفید زمانی که هر دو در شرایط جدید هستند شبیه به یک قطعه پلاتین به نظر برسد.

درک این نکته بسیار مهم است که باگذشت زمان روکش رودیوم از بین می‌رود و جواهرات شروع به نشان دادن رنگ زرد طبیعی خود می‌کنند. هنگامی‌که این اتفاق می‌افتد، شما باید آن را دوباره توسط یک جواهر آر روکش رودیوم کنید. بسته به اینکه چقدر فعال هستید و هرچند وقت یکبار از جواهرات استفاده می‌کنید، این امر ممکن است نسبتاً سریع اتفاق بیفتد. زمانی که با خرید طلای سفید موافقت می‌کنید، تعهد طولانی‌مدت به نگهداری وجود دارد.

از سوی دیگر، پلاتین به روشی متفاوت فرسوده می‌شود.  انگشتر پلاتین مردانه ، باید ۹۵ درصد یا بیشتر از فلز پلاتین داشته باشد، که آن را به یکی از خالص‌ترین فلزات گران‌بها تبدیل می‌کند که می‌توانید بخرید.

باگذشت زمان، پلاتین به روشی متفاوت فرسوده می‌شود. مثل طلای زرد، زرد نمی‌شود. اما، شروع به از دست دادن سطح براق خود می‌کند و یک پتینه طبیعی ایجاد می‌کند (در این مورد کمی بیشتر می‌شود). برخی از افراد این ظاهر را ترجیح می‌دهند زیرا درخشندگی الماس را برجسته می‌کند و آن را درخشان‌تر نشان می‌دهد. مانند طلای سفید، یک قطعه پلاتین می‌تواند توسط یک جواهرساز زنده شود که می‌تواند به‌سادگی با صیقل دادن آن به حالت اولیه خود بازگردد.

دوام و طول عمر پلاتین

بر کسی پوشیده نیست که پلاتین برای مدت طولانی به‌عنوان سخت‌ترین و بادوام‌ترین فلز برای جواهرات توصیف‌شده است. بیایید کمی بیشتر به این ایده بپردازیم. درواقع در نحوه برخورد پلاتین و طلا با خراش‌های سطح تفاوت وجود دارد.

هنگامی‌که پلاتین خراشیده می‌شود، پلاتین از یک مکان روی حلقه به مکان دیگر منتقل می‌شود و چیزی به نام پوشش پتینه ایجاد می‌شود. این نوع پرداخت جواهرات شما را شبیه یک عتیقه می‌کند.

فلز پلاتین را می‌توان با پولیش در جای خود جابجا کرد زیرا درواقع مانند طلای سفید فلز را از دست نمی‌دهد. دوام پلاتین یکی از مهم‌ترین ارزش‌های آن به‌عنوان یک فلز گران‌بها است. این به نگه‌داشتن سنگ‌های قیمتی در جای خود برای تمام عمر کمک می‌کند. درواقع، شاخک‌های پلاتین اغلب در حلقه‌های ساخته‌شده از فلزات کم‌دوام مانند طلای سفید استفاده می‌شوند.

ازآنجایی‌که پلاتین قادر است خراش‌ها و ساییدگی‌های بیشتری را تحمل کند، یک انگشتر پلاتین مردانه می‌تواند برای سال‌ها دوام بیاورد. انگشتر پلاتین به‌راحتی دوباره شبیه به نو می‌شوند و در صورت تغییر به‌راحتی می‌توان اندازه آن‌ها را تغییر داد یا ترمیم کرد.

ترکیب حلقه پلاتین

حلقه ازدواج مردانه پلاتین و خرید حلقه پلتین مردانه و انگشترهای طلای سفید را بیشتر در نسخه‌های ۱۴ عیار (۵۸.۳ درصد طلای خالص) یا ۱۸ عیار (۷۵ درصد طلای خالص) خواهید یافت. طلا با فلزات دیگر مخلوط می‌شود و آلیاژی قوی‌تر از طلای خالص (معروف به طلای ۲۴ عیار) تشکیل می‌دهد. یک حلقه الماس ۲۴K به‌ندرت فروخته می‌شود زیرا بسیار نرم است. به همین دلیل با فلزات دیگر مخلوط می‌شود تا سختی بیشتری به آن بدهد. بنابراین، گزینه طلای سفید ۱۸ عیار دوام کمتری خواهد داشت زیرابه ۲۴ عیار نزدیک‌تر است.

پلاتین یک فلز بسیار قوی و سنگین است. شما به‌عنوان یک خریدار انگشتر پلاتین مردانه باید تصمیم بگیرد که آیا می‌تواند فلز سنگین‌تری مانند پلاتین را در مقابل فلز سبک‌تر مانند طلای سفید تحمل کند یا خیر. بهترین راه برای آزمایش این است که آن را امتحان کنید تا ببینید آیا برای شما خیلی سنگین است یا برایتان مهم نیست. پلاتین متراکم‌ترین فلز گران‌بهایی است که می‌توانید بخرید، بنابراین همه این عوامل باید در نظر گرفته شوند.

پتانسیل هایپوآلرژنیک

هنگام مقایسه فلزات، باید به این فکر کنید که این فلز می‌تواند پوست شما را تحریک کند یا باعث واکنش آلرژیک شود. فلزات ضد حساسیت با به حداقل رساندن مواد محرک احتمالی به کاهش احتمال واکنش آلرژیک کمک می‌کنند.

پلاتین درواقع تنها فلز گران‌بهای ضد حساسیت واقعی است که می‌توانید بخرید، زیرا ۹۵ درصد خالص است. ازآنجایی‌که طلای سفید از ترکیبی از فلزات ساخته‌شده است، برخی از این فلزات اگر حساسیت خاصی داشته باشند به‌راحتی می‌توانند پوست افراد را تحریک کنند. اگر از هر یک از این آلرژی‌ها آگاه هستید یا مشکوک به داشتن آن هستید، پس از پلاتین استفاده کنید.