۰ نفر

در پی معدنکاری غیراصولی رقم خورد؛

فیلم لحظه ریزش کوه در جاده هراز

۱۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۴:۵۰
کد خبر: 624929
فیلم لحظه ریزش کوه در جاده هراز

فیلمی در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که در آن نصاویری وحشتناک و عجیب از لحظه رانش کوه در محور هراز و در حوالی شهرستان بلده از توابع آمل دیده می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ فیلمی در شبکه های اجتماعی در حال دست به دست شدن است که در آن نصاویری وحشتناک و عجیب از لحظه رانش کوه در محور هراز و در حوالی شهرستان بلده از توابع آمل دیده می‌شود. برخی از منابع خبری دلیل این اتفاق را در معدنکاری های غیراصولی و غیرمجاز در این بخش از استان مازندران دانسته و ریزش کوه در محدوده جاده هراز را به این دلیل دانستند.

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هم در این زمینه به ایسنا گفت: این گرد و خاک ناشی از ریزش کوه در معدن بخش خصوصی بود که خوشبختانه دیروز عصر این مشکل حل شد و حادثه جانی هم در بر نداشت.

وی افزود: این معدن در منطقه بلده شهرستان آمل بوده و به بخش خصوصی تعلق دارد و با توجه به این‌که در حریم جاده نیست مسئولیتی بابت آن نداشتیم.

اکبری ادامه داد: در فیلمی که منتشر شده مشخص نیست اما معدن مورد نظر و محور هراز از هم فاصله دارند و بین آن‌ها رودخانه وجود دارد اما این حادثه که هنوز مشخص نیست به دلیل انفجار در معدن رخ داده یا اجرای عملیات در این معدن سبب ریزش و رانش کوه شده است، آنقدر بزرگ بود که ساعت‌ها مردم در گردوخاک ناشی از این اتفاق گیر کرده بودند و نمی‌توانستند از این منطقه از جاده هراز عبور کنند.