۰ نفر

در جریان بررسی بودجه؛

محل تامین کسری منابع یارانه نقدی مشخص شد

۱۶ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۴۶
کد خبر: 705253
محل تامین کسری منابع یارانه نقدی مشخص شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان ‌برنامه‌وبودجه را مکلف کردند تا درصورت کسری منابع یارانه نقدی، منابع را از سایر محل‌ها تأمین و به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها واریز نماید.

به گزارش  اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه) در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، جزء  ۴ بند الف تبصره ۱۴ این لایحه را در بخش هزینه‌ای به شرح زیر تصویب کردند:

«۴- بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی و براساس درخواست سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور معادل یک درصد (۱%) جمع مصارف را ‌به‌صورت تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دهد. تنخواه مذکور باید حداکثر تا دوماه پس از دریافت از محل منابع مذکور تسویه گردد. شرط استفاده مجدد از این تنخواه، تسویه تنخواه قبلی است. این حکم مشمول تنخواه خزانه‌داری کل کشور نمی‌شود. سازمان ‌برنامه‌وبودجه کشور مکلف است درصورت کسری منابع یارانه نقدی منابع را از سایر محل‌ها تأمین و به حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید و حداکثر تا دوماه پس از آن تسویه کند. شرط استفاده مجدد از این محل تسویه منابع قبلی است.»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازمان هدفمندسازی یارانه ها را موظف کردند تا منابع حاصل از حذف یارانه خانواده های غیرمشمول را به تامین یارانه نان و  مستمری خانوارهای پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی اختصاص دهد.

 نمایندگان مجلس  در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۲ کل کشور، بخش هزینه ای تبصره ۱۴ را بررسی و جزء ۶ بند الف تبصره ۱۴ را به تصویب رساندند.

بر اساس جزء ۶ بند الف تبصره ۱۴؛ سازمان هدفمندی یارانه‌ها موظف است منابع حاصل از حذف یارانه خانواده‌های غیرمشمول حمایت دولت و عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده موضوع جزء ۱-۶ این بند را با تخصیص سازمان صرفاً برای تأمین یارانه نان و بابت مستمری خانوارهای پشت نوبتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی(مبلغ هشت هزار میلیارد (۸.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال) هزینه نماید.