۰ نفر

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

پیگیری مشکلات اهواز در کمیسیون عمران مجلس با حضور ۴وزیر

۹ آبان ۱۴۰۰، ۲۳:۳۲
کد خبر: 576484
پیگیری مشکلات اهواز در کمیسیون عمران مجلس با حضور ۴وزیر

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود هفته آینده در کمیسیون عمران با حضور وزیر نفت، وزیر نیرو، وزیر کشور و وزیر اقتصاد مشکلات دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اهواز و همچنین بحث پرداخت حق آلایندگی خوزستان پیگیری شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مجتبی یوسفی در نشست با شهردار اهواز که با حضور رییس کمیسیون عمران مجلس شامگاه یکشنبه (۹ آبان‌ماه) در شهرداری اهواز برگزار شد، اظهار کرد: صبح امروز بازدیدی از منطقه زلزله‌زده اندیکا، با نگاه دقیق کارشناسانه و به منظور بررسی اشکالات احتمالی انجام شد و روز دوشنبه با حضور رییس مجلس و چند وزیر، تصمیم‌گیری نهایی در خصوص اصلاح اشکالات در اقدامات در حال انجام در این منطقه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید رییس و اعضای کمیسیون عمران مجلس از شهر اهواز، افزود: سه مساله کلیدی در اهواز وجود دارد که باید برای حل این مشکلات زمان‌بندی تعیین شود.

یوسفی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی تمام قامت برای کمک به مناطق محروم وارد شده است، گفت: در خوزستان فرصت آبادانی شهرها و روستاها از دست داده شده است. از طرف دیگر نگاه برخی دولتمردان، منطقه‌ای بوده است و ما نیز در خوزستان مطالبه‌ای به آن صورت نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های مجلس شورای اسلامی، امسال اعتبارات خوبی برای پروژه فاضلاب اهواز در نظر گرفته شده است. متاسفانه در سه چهار سال گذشته وضعیت آب‌های سطحی به بحران اکثر شهرهای خوزستان تبدیل شده است؛ با ۱۱ میلیمتر بارندگی در اهواز، یک متر آب و فاضلاب وارد منازل مردم شده است. این وضعیت دیگر برای مردم قابل پذیرش نیست.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعامل خوب بین شهرداری و شرکت آب و فاضلاب، بیان کرد: اعتبار پیش‌بینی شده است و اکنون فارغ از وعده‌ها دولت باید هر چه زودتر منابع را تخصیص دهد تا پروژه‌ها با سرعت بیشتری اجرا شوند.

یوسفی گفت: نگران هستیم که بارندگی رخ دهد و با همه این تلاش‌ها، دوباره اهواز دچار مشکل شود.

وی افزود: وظایف نمایندگان مجلس قانون‌گذاری و نظارت است که کار خود را در این زمینه انجام داده‌ایم و اکنون باید در کوتاه مدت منابع تخصیص یابد تا کار در زمینه دفع آب‌های سطحی و فاضلاب با سرعت بیشتری انجام شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود هفته آینده در کمیسیون عمران با حضور وزیر نفت، وزیر نیرو، وزیر کشور و وزیر اقتصاد مشکلات دفع آب‌های سطحی و فاضلاب اهواز و همچنین بحث پرداخت حق آلایندگی خوزستان پیگیری شود.

یوسفی افزود: بر اساس قانون، یک درصد از درآمد تولید و فروش محصول آلاینده در قالب عوارض آلایندگی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت شود؛ بر اساس محاسبه سال ۹۹، سهم خوزستان ۳۰ هزار ملیلیارد تومان است که متاسفانه وزارت نفت این پول را پرداخت نکرده است.

وی تصریح کرد: مردم خوزستان اعانه نمی‌خواهند که بگذارند آب و فاضلاب، زندگی مردم را بگیرد و سپس یکی پمپ و قایق یا آب معدنی بیاورد. حق مردم خوزستان داده شود و در این صورت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌توانند کارشان را انجام دهند.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت مناطق محروم و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید از توسعه این سکونت‌گاه‌های غیر رسمی جلوگیری کند. با اجرای کمربند سبز نیز باید از زمین‌خواری جلوگیری شود.

یوسفی با اشاره به سفر رییس قوه قضاییه به خوزستان در هفته گذشته افزود: انتظار داشتیم از آقای اژه‌ای، برخورد با زمین‌خواران و صدور اسناد املاک ساکنان سکونت‌گاه‌های غیر رسمی که برخی ۴۰ سال در این نقاط ساکن هستند، درخواست شود.

وی با بیان اینکه باید دولت و حاکمیت نقش خود در محرومیت‌زدایی را ایفا کند، گفت: به دلیل انباشت مشکلات، شهرداری‌ها و شرکت آب و فاضلاب در پرداخت حقوق و دستمزد پرسنل خود مانده‌اند بنابراین این ارگان‌ها به تنهایی نمی‌توانند از عهده حل مشکلات این نقاط حاشیه‌ای بربیایند.