۰ نفر

عضو کمیسیون انرژی مجلس؛

راهکارهای وزیر پیشنهادی نیرو، خاموشی ها را به حداقل می رساند

۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۷:۱۶
کد خبر: 553868
راهکارهای وزیر پیشنهادی نیرو، خاموشی ها را به حداقل می رساند

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: وزیر پیشنهادی نیرو برای کابینه سیزدهم یک امتیاز بزرگ دارد و آن این است که وی وزیر صنایع و معادن بوده، لذا به دلیل آشنایی کامل با حوزه تولید و صنعت قادر است تحول در وزارت نیرو ایجاد کند و خاموشی ها را به حداقل برساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کیوان مرادیان کوچکسرائی درباره اینکه آیا علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو می تواند شرایط وزرات نیرو را به گونه ای تغییر دهد که میزان خاموشی ها به حداقل برسد، اظهارداشت: وزیر پیشنهادی نیرو سال ها وزیر صنایع و معادن بوده و با دغدغه صنعتگران و تولیدکنندگان آشنا است از همین رو توانایی آن را دارد که ضمن حرکت بر اساس برنامه تقدیمی به مجلس، مشکلات آب و برق واحدهای تولیدی را حل کند.

وی افزود: با شناختی که از روحیه و عملکرد علی اکبر محرابیان وجود دارد، بدون شک میزان خاموشی ها با حضور وی در وزارت نیرو کاهش قابل توجهی خواهد افت و وضعیت بهتر از شرایط موجود می شود.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: یکی از چالش های اصلی که کشور با آن روبرو است قطعی برق است؛ متاسفانه طی ماه های اخیرصنایع کشور بواسطه خاموشی ها مکرر ضرر و زیان دیده اند لذا یکی از اقداماتی که پس از رای اعتماد علی اکبر محرابیان باید انجام شود، جدا کردن بار مصرف برق خانگی و صنعت است.

وی گفت: در جلسه ای که اعضای کمیسیون انرژی با وزیر پیشنهادی نیرو داشت، وی قول داد که با فوریت نسبت به حل مشکلات این بخش اقدام کند و افزایش تولید برق در اولویت قرار گیرد. یکی از راهکارها در این بخش خرید مازاد برق هلدینگ ها توسط دولت است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه شناخت کافی علی اکبر محرابیان از طرح های صنعتی امتیازهای متعددی دارد، تصریح کرد: تبدیل نیروگاه گازی به سیکل ترکیبی یکی از موضوعاتی است که باید در دوره جدید دنبال شود، این امر توسط مهندسان داخلی قابل تحقق است و هیچ ارتباطی با تحریم ندارد.

وی افزود: نکته دیگری که محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو توان اجرای آن را دارد، دیپلماسی در حوزه انرژی با همکاری وزارت امور خارجه است که متاسفانه در دولت گذشته به خوبی به این امر پرداخته نشد.