۰ نفر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس؛

بودجه۹۹ با مشکل جدی مواجه نیست

۲۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۷
کد خبر: 473394
بودجه۹۹ با مشکل جدی مواجه نیست

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه بودجه99 با مشکل جدی مواجه نیست، گفت: سهم یک درصدی حمل و نقل ریلی از فروش نفت و میعانات گازی هنوز محقق نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در جمعی هستیم که سخن از تولید داخل و نقش تلاشگران ایرانی مورد توجه است و نمایشگاهی افتتاح می‌شود که سخن اول و آخر آن خوداتکایی است.

حاجی بابایی افزود: راهی جز خوداتکایی برای ما باقی نمانده است و باید روی پای خود بایستیم.

وی ادامه داد: وقتی برنامه ششم را می‌نوشتیم با توجه به سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری دو بند در باره حمل و نقل ریلی مطرح شد که در حوزه تکیه بر ورود بخش خصوصی و اصل 44 بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که اولویت ما در برنامه، حمل و نقل ریلی است گفت: در مواد 52، 55 و 57 برنامه ششم به حمل و نقل ریلی پرداختیم و قرار شد در پایان برنامه ششم 30 درصد جابجایی بار و 20 درصد جابجایی مسافر توسط ریل انجام شود و مراکز جمعیت و بار کشور به حمل و نقل ریلی متصل شود.

حاجی بابایی ادامه داد: یکی از پرچالش‌ترین موضوعات در برنامه ششم بحث حمل و نقل ریلی بود که مصوب شده بود تا یک درصد فروش نفت و میعانات گازی از سهم دولت در اختیار حمل و نقل ریلی قرار گیرد که در نهایت با ابلاغ رهبری و توافق دولت و مجلس این موضوع مصوب شد؛ اگرچه با وجود تحریم‌ها نتوانستیم به آن اعتبارات برسیم.

وی اظهار داشت: در این کشور ما مشکل پول و اعتبار نداریم. در همین وضعیت با سازماندهی که توسط دولت و رؤسای سه قوه انجام شده است نمی‌توان گفت که بودجه 99 با مشکل جدی مواجه است، در همین سال 99 کارهای بزرگی در بودجه انجام شد و در 98 انجام نشد. مجلس همه ظرفیت‌ها را در اختیار دولت قرار داده است تا همه با هم از این جنگ اقتصادی با موفقیت عبور کنیم.