۰ نفر

عضو هیات رئیسه مجلس خبر داد؛

جمع آوری ۱۲۰امضا برای طرح سوال از رئیس جمهور

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۳
کد خبر: 450781
جمع آوری ۱۲۰امضا برای طرح سوال از رئیس جمهور

سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیات رئیسه مجلس و طراح سؤال از رئیس جمهور گفت: در جلسه امروز مجلس این طرح از نمایندگان امضا گرفته شد که تا این لحظه ۱۲۰ نماینده آن را امضاء کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه سوال از رئیس جمهور بیش از ۱۰۰ امضا دارد، گفت: طرح سؤال از آقای روحانی امروز تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تدوین طرح سؤال از حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور، گفت: این طرح بر اساس اصل ۸۸ قانون اساسی تدوین شده و امروز (یکشنبه ۱۵ تیر) برای بررسی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کرده‌اند، افزود: براساس اصول ۲۱۰ و ۲۱۱ آیین نامه داخلی مجلس هرگاه ۷۵ تن از نمایندگان طرح سوال از رئیس جمهور را امضا کنند، می‌توان سؤال از رئیس جمهور را مطرح کرد.

نماینده رشت در مجلس درباره محور‌های طرح سؤال از رئیس جمهور، گفت: نابسامانی در بازار ارز، مسکن و خودرو، اشتباهاتی که در برجام داشته اند، عدم توجه به بخش تولید و همچنین انحراف در هزینه کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی از جمله محور‌های سوال از رئیس جمهور است.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: طرح سوال از رئیس جمهور تا این لحظه به امضای ۱۲۰ نماینده مجلس رسیده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و طراح سؤال از رئیس جمهور در گفتگو با فارس، با اشاره به طرح سؤال از رئیس جمهور گفت: در جلسه امروز مجلس این طرح از نمایندگان امضا گرفته شد که تا این لحظه ۱۲۰ نماینده آن را امضاء کردند.

وی افزود: جمع آوری امضا از نمایندگان برای این طرح ادامه دارد و پیش بینی می‌شود که تعداد امضا‌های نمایندگان افزایش یابد.

این عضو هیأت رئیسه مجلس تأکید کرد: این طرح بعد از امضای نمایندگان تحویل هیأت رئیسه مجلس خواهد شد.

برای طرح سؤال از رئیس جمهور به امضای یک چهارم نمایندگان نیاز است.

متن کامل این طرح بدین شرح است:

بسمه تعالی

هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی

با سلام و احترام

با عنایت به مفاد اصل ۸۸ قانون اساسی و مواد ۲۱۰ و ۲۱۱ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بدین وسیله سؤالات اینجانبان در پنج محور ذیل از آقای حسن روحانی رئیس‌جمهور محترم برای طی فرایند رسیدگی، ارجاع به کمیسیون تخصصی و ارائه پاسخ در صحن علنی مجلس در اولین فرصت ممکن تقدیم می‌گردد:

۱. چرا و به چه دلیل قیمت‌های ارز خارجی به سرعت در حال افزایش و ارزش پول ملی در حال کاهش است؟

۲. علت از هم‌گسیختگی اوضاع بازار مسکن، خودرو و تورم عجیب و غریب چندصد درصدی بازار مسکن چیست و چرا دولت طی هفت سال گذشته هیچ اقدام جدی برای تأمین مسکن مردم و کنترل قیمت و کیفیت خودرو انجام نداده است؟

۳. در کجای برجام اشتباه استراتژیک مرتکب شدید که آمریکا بدون کوچکترین هزینه از این توافق خارج و اروپا هم با پرروئی تمام همچنان خواستار اجرای کامل برجام از سوی ایران است، بدون آنکه خود به تعهداتش عمل کند، حتی در حد عملیاتی کردن طرح حقیرانه اینستکس.

۴. قرار شد دولت به خاطر مشکلات ناشی از بیماری کرونا به واحد‌های تولیدی و بخش‌های آسیب‌دیده وام اعطا کرده و کمک نماید. اما صدای اعتراض همه بخش‌ها بلند است. دولت در این زمینه چه کاری کرده و چقدر کمک کرده است؟

۵. از فروردین ۹۷ که قیمت دلار دولتی ۴ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شد تا امروز چند میلیارد دلار به این قیمت عرضه شده است؟ به چه کسانی داده شده و سرنوشت این دلار‌ها چه شده است و چه تأثیری بر کنترل تورم داشته است؟