۰ نفر

تقدیر لاریجانی از نمایندگان زن مجلس

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۵۴
کد خبر: 438168
تقدیر لاریجانی از نمایندگان زن مجلس

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: باید از همکاران زن مجلس تقدیر کرد؛ زیرا با وزانت و با اخلاق کار کردند و پیگیر امور بودند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسمی که ظهر امروز (یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت) با حضور نمایندگان زن مجلس شورای اسلامی در مجلس برگزار شد، پس از استماع گزارش فریده اولادقباد، رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: باید از همکاران زن مجلس تقدیر کرد؛ زیرا با وزانت و با اخلاق کار کردند و پیگیر امور بودند.

وی افزود: زنان نماینده در مجلس دهم با متانت، مسائل مهمی را پیگیری کردند که برخی همچون کاهش ساعت کاری زنان به حوزه بانوان ارتباط داشت و بعضی در حوزه مسائل عام همچون تصویب قانون برنامه ششم توسعه و قوانین دیگر مانند توسعه روستاها، استاندارد و هوای پاک مجموعاً مسائل مهمی را در کشور به سامان رساند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انصافاً در مجلس دهم قوانینی کارآمد تصویب شد و هنگامی که به صورت تکنیکی و حرفه ای عملکرد آن دیده شود، متوجه می‌شویم که این قوانین چه وزنی برای حل مسائل مردم دارند که این امر جز با تلاش و همفکری همکاران ما در مجلس میسر نبود.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۴۰۰ جلسه نظارتی در کمیسیون‌های تخصصی مجلس دهم، آن را نصاب بالایی دانست و افزود: مجلس دهم جلسات غیرعلنی متعددی نیز برای حل مسائل، مشکلات و پیچیدگی‌های کشور همچون حل مشکل مسکن برگزار کرد و راهکارهایی که در آن جلسات ارائه و بررسی می‌شد، به حال جامعه مؤثر و تلاش‌های شما همکاران خانم در مجلس بسیار راهگشا بود.

لاریجانی تاکید کرد: مجلس دهم وظیفه خود را به خوبی انجام داد و از همه شما تشکر می‌کنم که با حضور جدی در مجلس مشارکت بالایی داشتید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد نمایندگان زن بعد از پایان دوره دهم مجلس در عرصه‌های دیگر فعال باشند و از تجربیات خود در مجلس برای خدمات ارزشمند دیگر در کشور استفاده کنند.

بر اساس این گزارش، در ابتدای جلسه، فریده اولاد قباد نماینده تهران و رئیس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به انتشار دو کتاب "عملکرد فراکسیون زنان در حوزه نظارت" و "عملکرد فراکسیون زنان در حوزه قانونگذاری" از لاریجانی به دلیل حمایت از فراکسیون زنان در تصویب لوایح، طرح‌ها و مطالبات بحق حوزه زنان و خانواده تشکر کرد.

وی با اشاره به انتقادات و هجمه‌های صورت گرفته نسبت به مجلس دهم افزود: انصاف و تقوای سیاسی نسبت به عملکرد مجلس دهم رعایت نشده است.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: تخریب عملکرد قوه‌ای که در رأس امور قرار دارد، باعث هدف گرفتن اعتماد مردم و ایجاد فاصله بین مردم و حاکمیت می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ادامه داد: در مجلس دهم لوایح و طرح‌های خوبی همچون طرح تشدید مجازات اسیدپاشی، اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان غیر ایرانی به سرانجام رسید و در حوزه نظارت نیز باید از تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، بانک سرمایه و اعمال ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی در خصوص وضعیت مدارس خارج از کشور نام برد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس همچنین گزارش‌های متعدد دیوان محاسبات در خصوص حسابرسی ملی و استانی و گزارش تفریغ بودجه ۹۷ را از اهم عملکردها و اقدامات ارزشمند مجلس دهم دانست.