۰ نفر

کدخدایی: غرب همچنان نگاه ابزاری به حقوق بشر دارد

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۴۹
کد خبر: 435863
کدخدایی: غرب همچنان نگاه ابزاری به حقوق بشر دارد

سخنگوی شورای نگهبان با انتقاد از اعمال محدودیت‌های آلمان علیه مردم مسلمان لبنان و قرار دادن نام جنبش حزب‌الله در فهرست گروه‌های تروریستی، این رویکرد را نشان‌دهنده تداوم نگاه ابزاری دولت‌های غربی به واژه حقوق بشر دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورا در توییتی با انتقاد از اعمال محدودیت‌های دولت آلمان علیه مردم مسلمان لبنان نوشت: «اعمال محدودیت‌های دولت آلمان علیه مردم مسلمان لبنان نشان داد رویکرد دول غربی همچنان دفاع از تروریسم دولتی است و حقوق بشر واژه‌ای بی معناست که هر از گاهی با نگاه ابزاری علیه مردم بی دفاع به کار گرفته می‌شود.»

وزارت کشور آلمان روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت، اعلام کرد تمامی فعالیت‌های حزب‌الله لبنان در این کشور ممنوع است و برلین، حزب الله لبنان را یک «سازمان تروریستی» می‌خواند. آمریکا و رژیم صهیونیستی پیش از این به آلمان برای ممنوعیت فعالیت حزب‌الله لبنان فشار آورده بودند. دسامبر گذشته پارلمان آلمان لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن از دولت «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان خواسته شده تا تمامی فعالیت‌های حزب‌الله لبنان را در خاک آلمان ممنوع کند.

وزارت خزانه‌داری انگلیس نیز اواخر دیماه سال ۹۸، حزب‌الله لبنان را به صورت کامل به عنوان یک گروه تروریستی معرفی کرد. آن هم در حالی که در ششم اسفند ۱۳۹۷، شاخه سیاسی این گروه با فشار لابی صهیونیستی به فهرست گروه‌های تروریستی اضافه شده بود. در حالی نام حزب الله لبنان در آلمان و انگلیس و پیش از آن در آمریکا به عنوان گروه تروریستی مطرح می شود که تنها جرم این جنبش دفاع از وطن خود در مقابل تجاوزگری های رژیم صهیونیستی و همچنین مقابله با گروه های تروریستی ساخته و پرداخته جبهه غربی - عربی - صهیونیستی، همچون داعش و النصره در منطقه است.